8 APRIL

Igår när jag gick och la mig ställde jag klockan på 10.00 och på 12.00 för säkerhetsskull om jag skulle somna om. Idag vaknade jag och kände mig jättepigg, klockan 10 trodde jag .. insåg dock till min förtvivlan att klockan var närmare halv 12! Jag förstod ingenting, letade telefon som jag trodde att jag hade lagt i fönsterbrädan på laddning, men då låg den under kudden. Virrade jag måste ha vaknat av larmet och sedan stängt av det och somnat på en sekund igen .. :P

Har kört Pollelenta idag iaf. Det gick kanoners de :) Körde bara lite lätt idag i och med att hon ska gå banjobb på lördag. Jag prövade rycktussarna som jag köpte idag, dock behövde jag klippa till dom lite så att dom passade Polles små öron :P Testade att rycka dom 2 gånger i stallet först, bara på stallgången, kan säga att tanten flög. Sedan körde jag ut och körde två lätta intervaller och i den sista intervallen så ryckte jag tussarna. Polle svarade med galopp då jag inte kunde hålla i henne samtidigt och rycka i ett snöre, men det var en kuskmiss ;) Hon kändes fin iaf så det känns bra :)

Efter att jag hade kört min lilla julgris så packade jag ihop grejerna till travet, iom att vi ska in på banan på lördag så vill jag inte stå och packa det på lördag morgon. Kommer vara rätt stressad och nervös ändå, så då känns det bra att ha allting packat redan. Ska testa lite nya grejer på Polle på lördag, återkommer med det på lördag!

När jag var klar i stallet åkte jag hem och käkade lite, sedan satte jag mig i bilen och körde till Bandsjön i Timrå där min lilla prins nu står! :) Hm, trodde först att jag hade kört fel men jag chansade och då hade jag som tur var hittat till rätt hus. Belle var inne i stallet när jag kom dit, Fredde gick först, sen gick jag, dock vände Fredde på en gång för att hämta den sista hästen som var kvar ute, och jag gick in i stallet och lille Belle gnäggade åt mig! Då blir man rörd må jag säga .. han verkar trivas bra där iaf, så det känns bra. Vi tog ut honom på gången och borstade lite på honom, jag klippte även öronen, nacken och runt kronranden på honom, så då blev han riktigt fin ;) Vi pratade även en hel del, jag var nyfiken på foder, träning osv och det verkar fungera bra. Dock blev jag fundersam över att han får så mycket havre, men han verkade inte het eller så av det.

Fredde har samma humor som Peter, det märks att dom umgås :P Han sa när jag hade borstat klart Belle "Men du .. jag kanske ska lägga ett lakan eller så över spånet så att han inte blir så dammig? :P" De sa han bara för att jag borstade han så noga och tog bort några spån som han hade på mulen xD

Näe .. nu ska jag sussa lite! Imorrn blir det jobb och sedan en sväng på travet, Amandra rider Polle imorrn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0