15 JULI

Nu var det återigen, ett bra tag sedan jag bloggade, men jag känner att jag inte har haft något vettigt att skriva. Denna vecka har jag jobbat själv, dvs utan att Peter ska chefa över en .. har haft i princip fria händer bara hästarna blir körda och backe 1 och rakbana 1 typ. Har haft turen med vädret också så hästarna har gått ute dygnet runt, vilket innebär att det inte blir någon mockning alls och det är lugnt och skönt att jobba.

I måndags var vi 3 som körde, och sen som tog hand om hästarna efter och innan körning typ :P Gick rätt smidigt men ändå inte, kändes som att det tog hela dagen att köra. På tisdagen hade jag 3 att köra men fick hjälp att köra 1 och på onsdagen hade jag även då 3 att köra, men det gick kanoners :)

Idag, torsdag så var vi 2 som körde och 1 som selade och duschade hästarna. Så vi körde 3 turer (2 häst i varje), och sedan körde jag 2 stycken själv. Civil skulle gå rakbana (vilket alla skulle), men jag valde att köra honom själv då han blir lite chokad om han går med andra på rakbanan och jag har ingen lust att dra onödigt mycket i honom, bättre att Peter kör honom själv då. Hur som helst, gick kanoners att köra honom, dock 2 gånger hade han några knepiga idéer att han inte skulle vände (mot rakbanan) vad jag vet har han aldrig gjort så förut så vet inte vad som flög i honom. Han är en prins att köra, visst ligger han på lite men han är inte döhet och tung som en gris, tar du minsta i honom så sänker han tempot! Precis så jag tycker en travare ska vara, lyhörd .. man ska inte behöva dra för kung och fosterland för att få stopp. 

Penny, gud vilken häst .. superfin 2 åring, hon är verkligen som en bil att köra, bara att tuta och gasa. Det värsta är att jag drev på henne då jag tyckte att det gick sakta .. så kollade jag på klockan och såg att det gick under 1.40 tempo (skulle köra 1.40), så då var det ju bara att ta igen lite .. hon har ett sådant steg så man märker inte hur fort det går :P Likadant med Lukas, men han har inte riktigt samma lååånga steg men även han är sjukt fin och som en bil att köra! Prinsen Lukas och Prinsessan Penny haha :P 

Pollelenta är peppad till max, jag har pratat lite allvar med henne och verkligen försökt peppa och intala henne att hon är BÄST ;) Samt även gjort i ordning henne, friserat och linimentat lite här och var osv. Packat klart inför imorrn (tror jag!?), det återstår bara min packning .. men jag orkar verkligen inte packa nu, det är så dryyygt :P


Kommentarer
Postat av: Emmy

Men Mirre, det är inte 15 APRIL idag! ;)

2010-07-15 @ 23:02:59
Postat av: Emma

Lilla mirre hur haru med månadsräkningen? de är väll inte april nu iaf?? ;) ä väll ändå juli???

2010-07-20 @ 21:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0