5 MAJ

Igår somnade jag med duntäcket och fleecefilt på mig! Det är helt sjukt .. frös så in i bomben. Idag är jag trött, men vid liv. Dagen började med praktik och det flöt på riktigt bra, det är fortfarande en aningens virrigt där men det blir nog bättre så fort vi har kommit till ro med allt osv.

Sånito var het idag, han brukar vara riktigt fin att köra men det kanske berodde på nytt ställe osv. Så han var nog lite spänd, dock var han lite koko med i huvudet men allt gick bra och han var inte direk okontrollerbar :P Frenja, ja alla som vet vem det är vet att hon är en bulldozer med inbyggd skuttburk. Idag var hon dock som vanligt, tung som ett as men hon flöt på riktigt bra i traven och vi körde rätt snabbt med så det var riktigt kul, hon kändes fin :) Och sista turen då, Penny .. hon var precis som vanligt, en klocka .. travar på bra, ligger på lagomt på bettet och är sjukt snäll, precis som det ska vara :P

Hem och käkade, till stallet sedan och kollade till Polle som Amanda hade hand om idag. Och sedan gjorde jag i ordning Zootis och lastade henne, så bar det av till Bergsåker då. Blev lite halvstressigt vid selningen trots att jag sölade på och började i mkt god tid att sela, det hela slutade med att jag började blöda näsblod och fick skena runt halva travet för att hitta papper och göra en nödlösning så man kunde sticka ut och värma :P Sofia stod och stampade bakom mig vilket resulterade i att jag glömde kolla tömmarnas längd och sätta på gamascherna. Så jag stack ut och värmde utan gamascher och med för korta tömmar - not good på Zootis, hon blir het och tjurig om man har för korta tömmar och håller i henne för hårt så det resulterade i att hon blev skithet och när de kom hästar som körde om oss i 300 knyck så blev hon ännu mer het och ja .. hon drog, följde helt enkelt efter dom andra! :P Och jag tänkte men shit!! Hon kommer ju slå sig sönder och samman på benen, så efter jag hade värmt mina 3 bakvarv i lite snabbare tempo, så insåg jag sedan att allt hade gått bra, benen var fria från sår osv.

Väl ut i loppet då, gick allting bra! Hon blev lite väl ivrig bakom bilen och ville gärna sitta I vingen, men hon lugnade sig efter någon hundring :) Väl när starten gick så kändes hon bra, hon var bra mycket mer förbättrad än förra onsdagen så vi blev nog lättade allihopa, hon såg knappt tagen ut :)

Näe, nu blir det en snabb dusch och sedan sova tror jag! Är sjukt trött, utan att veta varför jag är trött :S Hm .. känns som att jag har någon förkylning eller så i kroppen men vad vet ja?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0