23 NOVEMBER

Well, jag tror att jag och Belle har hamnat i någon slags svacka igen, dvs det går absolut inte att träna honom .. det går inte att träna en grishet häst i totalt kolsvart mörker, på dåligt underlag, dåliga träningsmöjligheter .. jag måste försöka hitta en lösning men jag vet inte hur jag ska lösa allt.

Jag skulle kunna sälja honom, helt enkelt ge upp men det vill jag verkligen inte då jag älskar den här hästen så in i bomben, jag är helt övertygad om att han hör hemma hos mig, det bara är så .. men om jag inte säljer honom måste jag ju hitta en bra lösning att träna honom. Men hur ska man träna honom då? Har kommit fram till att det totalt ultimata sättet är att ha honom på släp varannan dag (lr minst 3 dagar i veckan iaf) bakom en annan häst som går motionspass, och de övriga dagarna så får han ridas på, långa skritturer gärna i backe så han får jobba med pulsen .. och i vinter tänkte jag ge mig ut i djupsnön så han verkligen får jobba!

Problemet om jag ska träna honom så är att jag måste byta stall då jag inte har någon möjlighet att ha honom på släp i stallet jag står i nu (de finns möjlighet typ alldeles för sällan och det ger ju inte honom något), om jag flyttar till stallet jag vill stå i så får de stå i uteboxar vilket jag tror blir helt perfekt för båda två men jag vet inte hur ägarna (som jag jobbade åt i senvinter-sommar) tycker om att Polle ska få föl men jag må helt klart prata med dom i veckan för det här fungerar inte längre .. jag måste göra något, och det är NU! Vi har redan tappat 2 månaders tävling och resten av året kommer nog gå åt med som det känns nu ..

Så jag har lite grann att fundera på nu känns de som, men ska jag flytta dom så må jag fixa ett jobb som är lite mer flexibelt och det är ju så med taxijobb .. så det skulle kunna fungera ..

Återigen har jag bytt foder till honom med, men det är samma märke St Hippolyt, men ett foder med mindre energi i så han kanske coolar ner lite mer kan vi hoppas på .. ytterligare en sak jag skulle kunna göra för att köra någon slags motion med honom är att fara in på travet och köra en 10-15 bakvarv med honom .. men han brukar bli het efter 3½ varv så då kan man ju fundera hur sjutton han kommer vara efter 10 varv?! Men ju längre man kör ju bättre kanske han blir, jag har ingen aning men skulle ju kunna testa ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0