20 OKTOBER

Har gått som på nålar nu 1 vecka för att vänta på resultat av Belles blodanalys som skickades iväg, idag var jag till PH Vet för att hämta en kopia av resultatet samt diskutera ev. förändringar. summa sumarum så blir det ingen start på minst 1 månad igen då Belle har några få värden som är låga samt några höga, såklart var de värden som var låga "infektionsvärden" och det innebär då att han är precis i början/har tecken på en virusinfektion i kroppen. Innebär att han får bara skrittas i sadel i 3 veckor och sedan ska nytt blodprov tas för att kolla den aktuella statusen, om han pulstränas/tränas hårt/startar under den här tiden finns risk att han kan dra på sig en hjärtmuskelinflammation vilket vi givetvis inte vill att han ska göra.

Imorrn ska jag dra in på travet och diskutera det hela med Peter, sedan funderar jag på HUR de ska gå att sätta igång hästen igen sedan .. det går ju inte att köra intervaller med honom, hur ska det då gå att köra motion? Men det är ett senare problem, alternativet är att jag får ridträna honom helt.

Funderar på om det ens är lönt att starta honom mer i år eller om man ska träna på nu och satsa på att ta ut honom i januari-februari kanske. Jag vet inte, måste höra vad chefen säger imorrn.

Pollelina blir lite åsidosatt nu, jag har väldigt mkt ågren över det. Men jag tycker hon har blivit lite rundare på ett annorlunda sätt, och det är ju positivit, då kan vi ju hopaps att hon har en liten fölis i magen :) Nästa vecka ska jag få fingrarna ur arslet och ta tag i taxikortet på en gång, för bara jag fixar det där så är jag tämligen ganska säker på att jag har jobb! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0