22 APRIL

Belmont är anmäld till Gävle imorrn den 23 april, även Jessica ska ut då, så imorrn bitti lastar vi 2 hästar och rullar iväg mot Gävle. Jag har dock en liten klump i magn, något säger mig att det är något skumt .. för drygt en vecka sedan gick han ett riktigt tufft galopparbete egentligen blev det lite väl tufft men det är lätt att vara efterklok hade dessutom ingen koll på hur många varv Sofia hade ridit på honom. Hur som helst, han gick över en mil galopparbete och det märktes på honom vid nästa jobb att han var mör i muskulaturen, kände även det idag då han gick travmotion i rygg på Jessica (jag red) och det var inte riktigt rätta stinget i honom .. jag kan hoppas att han skärper till sig imorrn på banan och kopplar bort det ömma för en stund och ger gärnet som han brukar kunna göra, hoppas dock det blir i rätt gångart.

Han kändes något kantig idag, misstänker att det är vänsterbogen som spökar på honom som vanligt, får försöka få ordning på det imorrn innan vi åker. Han är ju inte van att ridas så mkt i travmotion så det är ju säkerligen också en bidragande orsak, men det som oroar mig mest var att han valde galopp före trav i ett tempo som han normalt sett ska hänga med i utan problem. Dock kan jag ha varit en bidragande orsak med då jag var rejält trött i benen och inte riktigt gav honom de stöd han kanske skulle ha behövt, även stödet i munnen.

Vi åker iaf ner till Gävle imorrn och hoppas han ser något sånär ut i värmningen iaf, eller att han värmer ur om han ev ser kantig ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0