27 MAJ

Dagen började 3.50 i morse, då tog jag mig iväg till stallet och fodrade hästarna och började göra klar Hotten lite smått. Vi skulle på turné till Solvalla idag och kamma hem 1-2:a priset i Elitloppsmontén, jag och Hotten tog finka och bil ut till Njurunda och Sun Power CG med ägare, där vi lastade om på hästbussen och drog ner till Valla.

Båda värmningarna gick bra och Hotten såg helt ok ut, han drack gärna inte vatten ur hink så då fick han dricka ur slangen vilket gick bra. Tyvärr blev det inte mkt till lopp för Hotten då han redan när bilen släppte fältet hoppade från spår 10 vilket var helt oväntat, tror detta var 3:e gången någonsin i alla montélopp han gjort bort sig i galopp .. han tappade mkt iom galoppen och Åsa red ikapp fältet vilket kanske inte var så lyckat på 1600m lopp, han fick gå sjukt fort 1000m för att hinna ikapp de övriga och var sist i mål på en 13-tid.

Efter Elitloppsfinalen gått lastade vi hästarna och for med en rasslande fart hemöver till Sundsvall igen, jag lastade om Hotten i Njurunda igen och for vidare hem, med en trevlig dag i bakhuvudet även fast Hotten inte riktigt var på rätt humör idag. Pappa kom till stallet för att hjälpa mig fixa klart med allt, så hör vi Belle gnägga (han brukar inte göra det då Polle står bredvid honom), men förklaringen varför han gnäggat fick vi senare .. Polle fölade ju precis! Hon fick ett litet stoföl fux till färgen med stjärn och vita bakfötter, ev kan hon ha något mer på framfötterna samt på mulen, detta får jag dock kolla upp lite bättre imorrn.

Både föl och sto verkar må bra då de båda står på benen och ser välmående ut, lilla fölungen var fortfarande blöt i pälsen när vi kom dit. Fölungen diar och verkar må bra, ska kolla till de imorrn bitti igen. Dock får de nog stå inne en stund då jag inte har lyckats fixa någon hage ännu.


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Vilken sötnos!

2012-07-04 @ 01:30:03
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0