6 NOV

Belmont och Jessica lastades för att fara in på travet och gå jobb. Belle fick börja, så jag selade på honom så fort jag kunde, medan Marcus värmde honom selade jag Jessica och ja hann kolla lite på Belles värmning. Han såg ut som vanligt, lite piggare än vanligt kanske? Jessica ut sedan, hon var även hon som vanligt. När Belle kom in från värmningen blåste han ganska rejält, men jag tror att en hel del har att göra med hans enorma päls, han har inte lång päls men den är tät och tjock. Han var likadan igår i ridhuset, han blåste och blev rejält fuktig och varm i hela pälsen.
 
Hann kolla på Belle när han gick jobb, tycker att han såg överlag bra ut, han travade bra och alla ben hängde med. Dock var han ganska rejält pigg första 300m men dämpade tempot som tur va, han landade på drygt 1.20 i mål. Tog ingen puls på honom då det var fullt upp med att duscha Jessica och packa ihop alla grejer och hinna hem innan 13.00, jag var hemma 13.15.
 
Bengt var till veterinären idag för att kollas upp då han var riktigt bedrövlig i onsdags, men det är inget som helst fel på honom. Per hade aldrig sett honom så fin som han är nu, gick hur bra som helst att böjas och han travade bra .. så ingen vet riktigt varför Bengt var dålig i onsdags.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0