3 OKT

Igår var det en lång dag, var i stallet från 8.00 till 20.00 på kvällen, hann fara till Bergsåker hela 3 gånger under dagen.

Började med att lasta Hotten och fara till kliniken för att vaccinera honom, innan vi fick en veterinär att komma ut och vaccinera honom i finkan och fara hem igen hade det gått en hel timme innan vi kom dit och var hemma igen. Studsade ut med Hotten i hagen och lastade på Bengt som var i ordninggjord för en dag på travet.

Ringde kusken som var försenad och fick order om att förvärma honom själv, kutade bort på shoppen för att köpa mig ett par vita byxor då jag hade mina hemma, det var ett under att jag hade tagit med mig hjälmen :P När jag slängde mig upp i jollen och Barbro släppte ut mig kom jag på att jag satt i en kortvagn och sist jag körde häst (dock i långvagn) så åkte jag ur vagn och det höll på att sluta riktigt illa då märrn började slå .. men sedan kom jag på att det var Bengt jag körde, och jag känner honom vilket jag inte gör med märrn som jag körde då.

Ut i värmning så var Bengt pigg, väldigt pigg så jag letade upp en rygg att köra 3-4 bakvarv i vilket gick bra, men oj vad fort det kändes som att det gick? Jämförde med andra som körde men det var typ samma tempo på alla :P For va banan efter 4 varv och sedan in stallet för att vänta på kusken Ove. Såg bra ut när han värmde.

Väl ut i loppet efter byte till helstängt och urryckare så fick han en dålig start (galopp) och ett inte allt för snällt lopp men han fick ändå pengar och gick nytt rekord. Så jag är nöjd med Bengt, trots att kusken körde som ett arsel.

Efter Bengt och alla grejer var klar efter loppet gick jag iväg på kliniken för att kolla om det verkligen inte fanns någon tid till Belle hos Fischerström, då Marcus hade ringt på morgon och kollat men det fanns ingen tid. Tycker jag låter mäkta konstigt, hur som helst så hade de faktiskt en avbokad tid på eftermiddagen samma dag, så den tog jag. Lastade Bengan och for hem för att hämta Belle.

Belleboys tyckte det var läskigt på kliniken, jag vet inte om det är för att han fått börja äta svarthavre? Magen har kurrat och låtit på honom sedan jag började ge det och igår var han väldans lös och nervig. I vanlig ordning skritt först och sedan trav utan böjprov, då var han tydligt v framhalt. Böjde vi alla leder eftersom och han är nu åtgärdad vf knä och vb kota, dessa ställen har vi aldrig vad jag kan minnas iaf, åtgärdat på honom. Hästen har ju hängt på vänster töm i hela sitt liv. Kanske vi får ordning på detta nu?

I samma veva så vaccinerade vi honom då det ändå var dax inom en månad, ser inte fram emot räkningen jag kommer få sedan men det är ju värt det i slutändan. Förhoppningsvis. Återbesök blir det högst troligast då han var så pass tydligt halt och jag vill ha ordning på detta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0