30 OKT

Lite halvstressig dag, har inte kunnat varit i stallet fören vid halv 3 tiden, började med att smörja och packa både Bengts och Hottens alla startgrejer, packa täcken, plocka fram bandage osv. Sedan när jag var klar med det mockade jag åt mina hästar, la in hö, helt enkelt de vanliga sysslorna.
 
Tog in Hotten och började sela honom, for sedan ut och körde honom på en skrittur längs vägarna. Han var lite peppad idag den gamle mannen, iom att vi har fått lite snöunderlag som faktiskt går att trava på så försökte Hotten med att dra i backarna, dvs han kör ner huvudet och framåt och så börjar han trava, men de fick han inte göra serru då vi enbart skulle skritta ;) Sedan blev det lite frisering av öron, kronränder och nacken så nu är han snygg inför morgondagens tur till Solvalla, man måste ju va fin om man ska va med på vinnarfoto ;)
 
Bengt stod på tur efter Hotten, men innan jag selade på Bengt tog jag in alla djuren och de fick kraftfoder och jag passade på att borsta på Belmont :) For ut och körde Bengt i ca 30 minuter bara lätt motionskörning och han var pigg den lille herrn, ser de som positivt, även fast vi kört klart för dagen var han fortfarande springglad och han brukar vara tvärtom ;) Fick bråka lite med Bengt sedan, klippa öronen är inte hans starkaste sida men de gick vägen iaf, Marcus fick hålla i bremsen när sista örat var klar så stod han som ett ljus :)
 
Imorrn rullar hästbussen ner till Valla vid 11.00, får med mig Erika och Bengt kusk Jonas med så jag är inte ensam, möter upp Marcus nere på Valla då han har lite andra hästärenden, spännande och se vad det blir av det .. Hoppas att det blir en lyckad dag imorrn, Bengt får mer än gärna göra ett superlopp och få med sig pengar.
 
Blivit lite ändrade planer angående Bonnie och Polle, de åker redan nu till helgen upp till Sofie i Ullånger, vilket känns bra. Blir lite trassligt nu med nya hästar och hästar som åker men snart är det nog ordning på torpet igen kan vi hoppas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0