10 DECEMBER

Nu är hästarna äntligen flyttade! Känns som att det har tagit halva dagen att flytta dom, men det har det ju gjort också. Vi började med höet och sedan alla 500 miljarder saker jag har till 2 hästar, och därefter tog vi då hästarna.

Hämtade dom i hagen som vanligt, trodde dock att jag skulle få jaga dom, men Belle stod vid grinden och han gick inte iväg när jag kom, sedan kom Polle fram och vi gick in med dom, ställde dom på gången och stoppade bomull i öron och bytte täcke på Belle. Sen tog jag Belle och lastade honom, Polle däremot var inte lika lättlastad, fick hämta en kedja och ta på henne och efter några gånger gick hon på.

När vi kom fram fick dom gå in i boxarna, de ställde sig och mumsade hö på en gång och var väldigt nöjda. Plockade med lite grejer och sedan släppte vi ihop dom med Bengt (Marcus andra häst), Belle försvarade Polle hela tiden och lät inte Bengt komma nära, de rök ihop en gång ordentligt och efter de lät han Bengt vara hyfsat nära iaf och till slut lugnade dom ner sig allihopa. Hotten stod i sin hage och bara kollade på dom som att de var alldeles dumma i huvet :P

Men tråkigt som de blev när vi skulle lasta rök jag ihop med en i stallet pga en otroligt konstig sak, en jäkla kommentar som jag skrivit på fb och det är ju himla tråkigt att det skulle sluta så .. men men.

Imorrn är det lite saker att göra i både nya och gamla saker. I nya stallet ska jag rensa ut bland mina saker och slänga/ta hem det som inte är nödvändigt och försöka stuva in mina grejer i Marcus överfyllda selkammare samt städa bort gammalt hö i gamla stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0