8 DECEMBER

På bara några få dagar har allting förändrats drastiskt, min bil går återigen pissdåligt men folk har ringt och vill byta med andra bilar men inget av intresse för oss (bilarna som har erbjudits), och i stallet vi står i nu har nog helvetet brutit ut totalt. Det är typ 3 dagar sedan jag sa upp mina boxar och nu slåss folket om mina boxar .. iaf Belles box. Jag fattar inte vad problemet är, får man inte ens flytta ut hästarna i lugn och ro innan de ska gå åt skogen? Helt sinnessjukt, tycker sjukt synd om Matilda som hamnar mitt i soppan och jag hoppas innerligt att hon också får en stallplats någonstans i Säterområdet hon med.

Jag har inte packat klart allting, det är lite svårt att packa när jag inte har några fler platslådor att lägga sakerna i. Men imorrn ska jag åka på Ikea och köpa fler innan jag glider in på travet för att se Hotten kamma hem ytterligare en seger i monté, om jag orkar vill säga.

På lördag är det mycket som sker, boxarna ska tömmas, hästarna flyttas .. vilket blir spännande då Polenta inte stått på en transport på över 3 månader sedan vi tog hem henne, men det ska inte vara något problem. Alla saker ska även flyttas då samt allt hö, boxarna som vi ska ha hö, foder och diverse grejer ska även göras i ordning med pallar i botten osv.

Just de, igår var Belle in på banan och gick provlopp. Han lunkade iväg felfritt och utan direkt ansträngning, placerade sig i 3:e utvändigt och där låg han kvar till sista sväng, togs ut i 3:e spår och fick dra tåget, höll farten bra, varken accade eller stumnade. Helt klart nöjd med honom även om man saknar de där accet i honom som han hade förra provloppet, men vi anmäler ändå (fixat ;) och hoppas att han tar pengar iaf! Han saknar ju faktiskt rutin och en del snabbjobb i form av intervaller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0