10 NOVEMBER

Provlopp igår med Belle, värmde först 4 varv .. de 3 första var han smällfin, lyssnade hur fint som helst och låg lagomt på bettet, det 4:e varvet då tog han tag i grejerna rejält och lyssnade inte för fem öre .. jag drog mer och de hela sluta med att hästen väser som f'n .. tar upp honom utanför Bergharns och sedan skrittar vi av banan upp tll tattarbacken och vårat stall där. Han SKRTTADE hela vägen .. helt otroligt, rätt lugnt och sansat utan att pulla som en gris. Min fina prins :)

Till provloppet så kördes han till 3:e utvändigt efter en lugn start, 600 kvar ut i 3:e och blåste förbi dom på upploppet hur lätt som helst. Dock slappnar han av och blir lite slö när han springer själv. Pulsen efter var bra och den sjönk stadigt nedåt. Tyckte inte att han var speciellt tagen eller så heller, och Peter tyckte han kändes jättefin; lugn och sansad i loppet med och inte vrålhet .. men det syntes ju att han hade åh köra med när det behövdes.

Hur som haver blev min lycka över att ÄNTLIGEN efter 3 månaders frånvaro kunna starta igen berövad då jag fick ett samtal från PH Vet där de fått svaren på Belles senaste analys (gjord i måndags). Då var svaret att hans värden var lika som förra gången men Helena tyckte att jag skulle vara glad över det då tydligen MÅNGA fick negativ respons och fck ett nytt "nedfall" i värdena vilket vi inte har fått.

Efter att ha pratat med en hel del personer har vi nu kommit fram till att det blir ingen start på Gävle nästa vecka utan han får ta de lugnt 2 veckor till (lugna motionspass, ridning och skogsturer, samt lugna intervaller så långt det går) och återigen ett nytt blodprov. Och efter det får v agera igen, förhoppnngsvis har Belle gått ur sin svacka då och även "flacken" han ligger  nu där inget händer med värdena.

Typiskt .. jag som varit SÅ taggad på att äntligen få starta igen men icke då .. men jag vill ju inte starta en sjuk häst så :)

SÅ glad över Polle .. hon verkar må så bra nu och fötterna verkar de inge fel på, idag halmade jag hennes lilla konvalecens hage så hon slipper stå i gegga och skit .. blir lite mysigare så här iaf så får man halma och hålla efter så det är fräscht där .. förhoppningsvis kommer snön snart så hon äntligen får gå ut i stora hagen med Belle igen, dom är så söta och kolla på, Belle står mer än gärna vid hennes sida och bara myser på :) Och magen växer på henne, har tyckte länge att hon ser så tunn och icke tjock ut, men idag då jäklar såg jag magen puta på henne :D <3


Kommentarer
Postat av: jossan

SV: Nej tyvärr, men de går säkert att googla fram det på något vis. Dom finns säkert på någon engelsk sida. :) Equi-theme är märket.

2011-11-15 @ 20:41:15
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: amanda lingefeldt nordström

Förlåt mirre att jag inte hört av mig ang headern. Har haft så sjukt mycket o göra o glömde helt enkelt bort det tills jag såg ditt mejl idag. Förlåt verkligen!



Ser iaf att du har skaffat dig en tusen gånger snyggare header än vad jag någonsin skulle vara "able" till att göra.



hoppas du har det bra i sveerige! / kram amanda

2011-11-17 @ 03:57:39
URL: http://amandalingefeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0