22 NOVEMBER

Snart två hela veckor sedan jag bloggade igen, usch vad jag är dålig på att blogga :/ MEN till saken så har jag inte så mkt att blogga om egentligen men något ska det väl finnas att knåpa ihop om. För det mesta handlar ju allt om mina älskade hästar som ständigt är i min vardag, just nu står det återigen stilla med Belleboys och Pollelina börjar få lite halkigt under småfossingarna.

Är för övrigt kvar ute hos Linderoth ungefär 2-3 dagar i veckan beroende på hur mkt trav och hur mkt de har att göra hemma, men det är väl OK med mig så länge jag hinner med mina hästar också. Har även börjat hjälpa Marcus igen och köra Tuben några dagar i veckan, det brukar vara 1½ timmes skritturer vi är ute på och det tror ja han tycker är helmysigt, Tuben som normalt kan vara svårfångad i hagen om han förstår vad som är frågan om, men till mig kommer han fram med öronen framåt och ibland i full trav :) Senast idag när jag körde honom gnäggade han lågt till mig också och när jag satt dit grimskaftet och gick iväg så busade han till de lite med åh kasta med huvet och kasta sig en dm åt sidan, de ni .. då är Tuben pigg och glad ;)

Till mina kräk då, Belle har ju som sagt tagit det lugnt .. och jag får ångest varenda gång jag tänker på hur lite jag tränar honom .. pratade med Anders som masserar Belle, och han trodde nog att Belle är en häst som kanske måste åka in rätt regelbundet/starta regelbundet och blåsas ur på banan för att coola ner sig lite, då han är äcklig att köra hemma nu, sist jag körde fick jag åka in i stallet igen och ta på honom käken för att han inte skulle slå mig ur vagnen, då var han elak :S Tror dock det hela berodde på att jag hade pessoabettet och tog på honom en kryssgrimma (drog inte åt denna) men han känner på en gång när han har en sådan grimma vilket han hatar, och då blir han så äckligt förbannad. Det fungerade bra de första minutrarna jag körde, men ju längre jag körde ju hetare blev han och mer förbannad dessutom - förbannad Belle är en Belle som slår med svansen, hotar att slå, borrar ner huvet, slänger med frambenen .. ja ni fattar ..

Imorrn tänkte jag ta tjuren vid hornen och köra Belle, det lär bli några lugna intervaller om han inte är riktigt elak vill säga. Det absolut mest ultimata för honom vore att ha honom på släp varannan dag och de övriga dagarna får han gå låånga skritturer i skogen. Men för att detta ska vara möjligt måste jag flytta honom, vilket jag mer än gärna gör då jag är lite less på vårat stall nu tyvärr .. men jag vet inte hur det ska vara möjligt att flytta dom till stallet jag vill ha dom i (både kostnadsmässigt och tidsmässigt) .. det skulle fungera så länge jag inte har ett jobb eller har ett jobb med anpassningsbara arbetstider.

Pollebus behöver verkligen sina vinterpjucks snart! Hon halkar omkring när hon tas in från hagen, och det är säkerligen därför hon går lite stelare nu, jag har trott att hon är på väg att få återfall igen, men hovarna är superfina på henne och hon står lika på alla 4 osv, men det kan ju vara så att ponnyn är smart och går lugnt för att inte halka! :) Och magen växer på henne, det ser iaf ut som så ;) Och jag har kollat med folk som inte sett henne på länge och de håller med mig, så de ser lovande ut :D

Btw, så glömde jag meddela om Belle att det blir nu träning för honom 2½-3 veckor då han går på en speciell "homeopat medicin" nu, detta sägs vara riktigt bra för hästar som har inre störningar osv. Men då gäller det att han inte går något jobb eller tuffare intervaller nu på dessa veckor, och efter detta så lär vi fara in och känna av honom och se hur han ligger till i träningen. Jag hoppas att han kommer ut igen i december, men egentligen borde det kanske vara vettigast att vänta tills efter årskiftet och ta ut honom då.


Belmont Ås


Polenta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0