15 JUNI

Startlistorna inför Bergsåker den 19:e juni har kommit, proppen var rätt bra till Polle, eller helt OK, tänkte att det lär inte komma några värstingar med i den proppen, åh andra sidan hade jag inte kunnat välja någon annan propp heller. Hur som haver, när jag nu såg startlistan har jordens värsta tänkbara värsting kommit med i loppet, detta gör givetvis att det blir ett stenhårt lopp som hon går ut och gör sin första start för i år. Jag har inget som helst emot varesig kusk eller ponnyn jag tänker på, MEN jag förstår verkligen inte pengahandikappens vits! Hur KUL är det att ta ut sin ponny som inte ens gått under 2.15 i ett lopp där den har på volterna både framför och bakom sig hästar som har gått under 2 min, som dessutom sägs ha gått banjobb under rekordet .. Det är inte roligt. Det blir som inte roligt att starta, känns som att man kör om att komma sist, för det är de enda min ponny duger till i detta lopp. Känns som att syftet med pengahandikapp är att sålla bort de dåliga hästarna, alltså de som inte kommer framåt i tiderna .. men vad vet jag, jag har säkert fel men det är så det känns nu.

Ska man fortsätta med pengahadikapp tycker jag att man ska sätta ut en slags tidsgräns med i proppen, för att undvika att det blir ett allt för stor rekordskillnad i loppen. Ex:

Högst 3.000 kr, rekord mellan 2.20-2.50 - sedan handikappas hästarna ändå efter prissumman.
Högst 5.000 kr, rekord mellan 2.10-2.10 - även samma sak här.

Osv, ni förstår principen? Dock kommer ju detta aldrig uppfinnas under min ponnytravtid iaf ..

Hur som helst så hoppas jag att Polenta sköter sig på lördag, sedan placering, tid osv .. det är sak samma egentligen, men man blir bara så opeppad när man ser startlistorna. Jag tänker ta denna start som ett jobb för att se att allt stämmer .. därefter handlar jag.

Idag har jag jobbat hos Bullen, som vanligt är jag själv på morgonen och får slita ut hans djur, vilket tar år och dar då han har 100 hingstar känns de som, och backarna man går uppför påminner mig om vilken dålig kondis jag har, dock har jag sagt till mig själv flera dagar nu att jag SKA börja cykla till stallet, vilket jag funderar på att göra imorrn, när ingen kommer se att jag cyklar dit ;) Men men, dagen har i övrigt flutit på otroligt bra och vi har kört undan en del hästar, dom kändes fin, speciellt Penny .. jag låg raklång som ett sträck bakom henne och hon hade varit riktigt fin förra veckan i ett provlopp så det ser verkligen lovande ut ;) Granit var lite överladdad och lätt i rumpan för dagen, han slog dock inte fullt ut utan de var mest att han .. lättade :P

Näe, nu måste jag få lite saker avklarat! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0