25 JUNI

Jag förstår verkligen inte vart tiden tar vägen, det var ju alldeles nyss helg!? Nu sitter jag ute på altanen med mor och far, vi har nyss käkat lite god mat och väntar på att smälta maten lite så att man kan trycka i sig lite god jordgubbspaj! :D Senare ikväll blir det eventuellt lite jänkarkörning, men jag vet inte om jag orkar med det, är så less på att jag alltid ska köra, det vore kul att för en gångs skull sitta bredvid och bara åka med. För när man kör är man så koncentrerad på körningen och har inte så mycket att själv prata om, det är väl lika bra det så man inte kör ner i diket. Men vore kul att umgås med lite folk, hur som helst så får vi se vad som händer.

Polle kördes idag, hon gick dom sista finslipade intervallerna inför starten i Gävle på söndag. Jag hoppas verkligen att hon är lika bra som hon var sist, men jag ska inte ta ut något i förskott, jag är glad bara hon går under 2.15 igen och travar bra. Hemma idag gick hon 8 korta intervaller, dom är 200m långa, de fem första gick hon 2.30 sedan fick hon skritta i 4 minuter och därefter gå 3 till intervaller, hon gick 2.10 i alla tre, och travade på ett bra sätt vilket jag tycker är lovande för henne. Hon låg bra till i pulsen med så det känns bra det här.

Jag har även smörjt selen och huvudlaget och satt ihop allting, så imorrn är det bara att packa allting, snygga till Polle lite osv :D Tänkte att jag även ska försöka kratta ihop lite utstrött hö som ligger i hagen, se om dom vill äta upp det eller om det är något man får slänga sedan.

Måste ju även passa på och säga att utan Tapios hjälp så tror jag inte att Polle hade gått så bra som hon gjorde nu i starten. Men jag har känt att hon har varit en annan häst, dock har jag behövt hjälp med att balansera henne och det har jag som sagt fått hjälp med! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0