15 DECEMBER

Hästarna har snart stått i nya stallet i en vecka. Och jag kan ju säga att det är total kalabalik i gamla stallet, och jag kan inte låta bli och ställa mig frågan, är det vi som har orsakat detta eller är det något som har legat och grott i månader kanske år och nu utlöstes när vi fick fingrarna ur arslet och flyttade?

Ett försök att köra Belle hemma gjordes i tisdags och det gick fort fort fort, utan broms och med gashäng som vanligt och en häst som väser och snarkar värre än värst. Alltså ingen mer körning för Belle hemma, det får bli ridturer och släpträning för hans del.

Kräket i fråga är anmält till start och imorrn på Bergsåker selar vi ut Belmont till lopp 10, hoppas inte det blir något jävla skitväder och en fin bana. Loppet i sig ser bra ut för honom, men min största prio är ju att hästen ska ta sig runt banan någorlunda lugn och sansad och stå på fyra ben i mål och efter mål. Det vore givetvis ett plus om han gör ett jättebra lopp och tar med sig lite matlappar hem.

Polle hon glassar runt i en stoor hage nu med 2 snygga grabbar, Belle och Bengan, Belle är ju dock lite mer vacker och manlig än vad Bengan är ;) Men hon bossar runt med båda två (då Belle låter sig bossas, annars är det han som är bossen ;) och magen växer på henne såå mycket nu! Jag är nästan 99% säker på att hon har en fölis i magen, hon har som inte höbuk utan mer en rund päronmage bakåt liksom .. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0