6 DECEMBER

Nu är det mycket som händer, bilen ska säljas och hästarna ska flytta. Kan ju börja med min kära bil, som gick igenom besiktningen idag och det var ju skönt, så nu ikväll åker han ut på annons, pappa är och tvättar Odie nu, sen ska han riva ut baslådan och stereon, överdragsklädseln och något mer. Jag lär ju få städa fanskapet sedan .. hoppas att vi får bilen såld på studs.

Imorrn ska Belle in på banan, egentligen skulle han gå ett lättare jobb; 1.30/3000m men då visade de sig att Peter skulle köra typ tusen andra i samma tempo och då skulle jag få köra honom själv. Men jag känner att det är bättre Peter kör honom, han vet hur han är, känner när han är startklar och så. Även fast jag själv har kört jobb med honom så är det bättre om Peter kör så kort innan start så han känner om han verkligen är redo. Så istället för 1.30 blir det då 1.25 provlopp istället.

Imorrn ska jag även börja pyssla lite med nya boxarna, bland mocka ur dom ordentligt, spåna upp dom, sätta upp hinkkrokar, Polles hönät, boxskyltar och försöka få ordning inne i en av de andra boxarna där jag ska ha saker som inte används just för tillfället och även deras täcken.

Lädersaker ska jag stuva in i selkammaren, hoppas bara att Marcus kan städa där någon dag så det blir lite ordning och reda, annars kan jag gärna städa åt honom ;) Men jag hoppas att hästarna kan flyttas i helgen så Belle hinner varva ner lite innan han ska starta, bara det inte blir snorkallt på en gång men de tror jag inte.

Anledningen att jag flyttar hästarna är många, men de största anledningarna nu är att hästarna får äta 10 min innan de går ut på morgon, hästarna tas in oregelbundna tider och mina står ofta ute till längst då jag jobbar och vill ha dom ute så länge det går, hästarna fodras oregelbundet och olika tider på kvällen, det är sällan sopat, dålig luftkonditionering, dåliga träningsmöjligheter till Belle ..

Så därför flyttar vi nu och hoppas det blir bättre, jag är dock livrädd att det ska bli så mkt sämre än det är redan nu ..


Kommentarer
Postat av: Emma

det är december nu inte November!!!!

2011-12-08 @ 19:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0