12 FEBRUARI

Denna vecka har varit tung, har haft ont i halsen sedan i söndags och nu i slutet av veckan så bröt ju givetvis förkylningen ut, hoppas den är över snabbt dock :) Jobbat idag åt Peter, herregud vilken dag .. har bara strulat för oss totalt nu i 2 dagar :/ Tråkigt, men vad gör man liksom? Får ju hoppas att turen vänder nu :)

Just precis idag har jag haft Belle hos mig i 1 vecka, han verkar trivas bra och vara hemmastadd. Han och Polle kommer riktigt bra överens nu, dock har Polle stor respekt för honom vilket man kan förstå, dock får hon ju skylla sig själv lite med hehe :P 8/2 köpte vi Belle, eller jag rättare sagt .. så än har jag inte varit storhästägare i 1 vecka haha ;P

Hur som helst så har jag kört honom 2 gånger nu sedan jag hämtade honom. Bda gångerna har jag haft entömsbett på honom, första gången i de stora ringarna och nu idag i båda ringarna. Gick bättre att ha i båda ringarna, körde på en annan bana idag dock är den lite smal och har rätt tighta svängar samt att min vagn är lång, så jag får ta upp i varje kurva för att vi inte ska gena för mkt och därmed välta. Detta uppskattades inte riktigt av Belle då han vill ha ett jämnt tempo hela tiden, då blir han minst tjafsig i munnen med. Han var dock inte lika laddad idag som han var förra gången, blir säkerligen bättre efter att han är körd ett tag nu och vet hur vägarna osv är, ska testa 3 delat lr ett 3 delat pessoa nästa gång jag kör. Pessoat har jag stora förväntningar på då jag har kört 2 riktiga grisar på pessoa förut vilket har gått fruktansvärt bra, dock vill man kunna variera bett.

Anders har varit ut och kollat med på Belle, han sa inte mkt .. mest bara att jag ska hålla ett öga på höger framkota då han är böjöm och lite svälld i kotan. Men han har ju balltramp på båda fram + ett sår på höger kota, troligtvis är de pga såret som han är svälld och öm. Svullnade har nu gått ner lite :) Han slängde även ett getöga på Polentas kota med, vilket var mkt bättre .. så de känns kanoners, hon får börja träna nu igen efter drygt 2 veckors vila :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0