7 FEBRUARI

Polle och Belle fortsätter och kivas lite i hagen, dock är dom mycket bättre nu än vad de var förut. Så himla knepigt allt, Polle är så mycket gladare och livligare än vad hon varit förut, men riktigt ser buset i blicken och han verkligen lyser. Jag tror att jag äntligen har kommit på nu varför hon jagas iväg hela tiden av Belle, förut när jag hade gjort klar Polle släppte jag lös Polle som brukar gå till sin box i vanliga fall, men idag gick hon raka spåret till Belle; nosade på honom, gnäggade till honom, ställde sig brett med bakbenen och äcklade sig samt slog med svansen :P Belle gjorde inte sån stor grej av de hela, han tyckte nog mest att hon var väldigt konstig :P

Såklart så hade båda tappskor idag, höger fram på båda, hur fult är inte de? Samt att Belle har en sparkskada på vänsterbak has från Floppy och Polle fick idag ett troligt rivsår från nånting i hagen på exakt samma has. Har satt filtboots på båda idag, hoppas att skorna sitter bättre .. iaf på Polle.

Anders kommer ut i veckan för att kolla på Belle, efter att han varit ut så ska jag börja köra honom tänkte jag, då har han ju även hunnit acklimatisera sig lite mer :) Jag är mest bara nyfiken att veta om han säger något om gaffelbandet på honom, då han såg på Affe (Runes).


Kommentarer
Postat av: Albin Loán

Sist jag red var på ett fullblod som är 173 centimeters galopphäst.



Vi började "sakta" och mitt X sa att detta är en lite ivrig galopphäst som gärna vill galoppera (daahh), så att jag fick hålla bestämt i tyglarna för annars börjar hästen springa.



Dock var jag ny allergisk och råkade nysa så hästjävlen började galoppera givetvis och jag håller på att trilla av. Den springer och springer och jag tror jag skall dö och håller om halsen/manen på hästen samt i sadeln. Efterkanske en minut så slutar hästen galoppera och är helt svettig, jag också.



Bakom mig efter ett tag kommer mitt x ridande och skrattandes. Hon hade kissat på sig för hon tyckte det såg så jävla roligt ut.. mmm. Fifan!



Krams

Albin Loán

-----

P.S. Hoppas du diggar min musik D.S.

Albin Loán @ Spotify eller på Youtube

2011-02-11 @ 11:59:37
URL: http://www.finest.se/albinloan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0