15 MAJ II

POLENTA

Idag var vi ner till Hagmyren med Polenta, startade i 2 lopp. I första loppet gjorde hon faktiskt ett riktigt bra lopp, susade iväg till ledningen efter en kanonstart, MEN hon springer ju inte i ledningen och jag ville inte riskera en galopp så jag tog det lugnt och lät henne lunka på tittandes på allt, sen kom ju bakspårs hästarna. Men hon höll upp farten och svarade ut dom, det hela slutade med en 5:e plats på nya kort distansrekordet 2.12 vilket är skitbra med tanke på att hon bromsade 500m och lunkade med 800m och sedan växlade ner och tog verkligen i sista biten - vilket jag är skitnöjd med! Hon fick dock en upploppsgalopp, men skötte det finfint och travade in i mål.

Andra loppet gick allt katastrofalt, hon blev diskad redan efter 200m och jag vet inte varför. Fick 1 galopp, ställde sig .. travade som en kratta och bara bromsade, fick ytterligare 2 galopper och där kom diskningen. Körde ut på en gång då det inte fanns någon anledning att pressa henne då hon kändes så fruktasnvärt AV .. men det känns ju fruktansvärt tråkigt att hon fick avsluta sin karriär genom att känna sig så dålig samt med en diskning.

Som sagt så gjorde Polenta sin sista start idag, på lördag (troligtvis) så åker vi ner till Enköping, Stockholm och Gumino 607. Då Polenta ska betäckas, räknar med att hon kommer vara borta minst en månad vilket kommer vara fruktansvärt känslomässigt jobbigt både för mig och mamma, men jobbigast kommer nog bli att åka ifrån Smedens Stuteri. Men jag är helt övertygad om att det kommer gå superbra allt och hon kommer få det jättebra där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0