15 MAJ

BELMONT

Det går fortsatt framåt med herr Belleboy, vi åker in regelbundet och kör fort med honom iom att han är så koko hemma. Jag körde honom dock hemma igår, på rakt bett, huva och Z-käk (käken är lååång för att han inte ska få ner huvudet). Men han var faktiskt fin att köra igår, han blir liiite irriterad på bettet men var långt ifrån het och jag körde 2 lugna intervaller med honom, sista intervallen släppte jag av honom sista 150 för att känna på honom - ojoj vad fin han är .. jag bara myser varenda gång! :D Skrittar mycket med honom för att han ska få känna lugnet med, och till slut kanske kunna slappna av helt, har en slinga som jag skrittar med honom efter värmning och varje intervall.

Ska försöka kombinera nu att köra fort 1 gång i veckan (varva 25 och 30), köra hemma 1 gång i veckan och rida, både motion och fortsätta med grundsaker. Tömkörningen tror jag gör honom riktigt gott, men just nu så har det varit så tråkigt och dåligt väder så man har knappt lust att ta ut dom för en motionstur ens ..

Om allt går som det ska, så är det verkligen inte långt kvar till kval! Det som saknas just nu är ju flåset på honom, han ligger bra i puls men blåser oändligt vilket inte är så konstigt då han inte har fått några riktiga intervall jobb nu på ett tag. Men detta har vi snart fått ordning på :)


Belle och Peter, värmning inför 1.30 provlopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0