1 NOVEMBER

Idag har det varit en dag som det känns som man fått mkt gjort men när man tänker efter så är det kanske inte lika mkt som man trott, dagen började med att stallet fixades och Belle blev vaccinerad (så nu behöver man inte tänka på det på drygt 1 år igen), sedan köpte jag en klippmaskin på Jula, åkte till PH vet och pratade med Per om Belles analys, lämnade Belles vaccinationsintyg på sekris och sedan till stallet igen tog in Belle och duschade honom så han var ren inför kvällen då han skulle klippas, äntligen få bort den hemska pälsen han har satt. Men nu är den äntligen väck och oj vad fin han blev, nu ser man tydligt vad runt och fin han är :D Lite tjock kagge har han faktiskt men det behöver han inför sina kommande starter, bra att han har fått tid på sig nu att göda upp sig lite :)

Det här med blodanalysen ska jag ta itu med i veckan igen, ett nytt prov ska alltså tas och jag hoppas det är de sista på ett tag som vi behöver ta .. ser det bra ut så siktar vi på start i mitten av november, så jag ska börja köra igång honom igen nu (alltså rida), tänker nog sikta ganska fort på galoppintervaller, han får gå 2-3 motionsturer så kör vi galopp sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0