6 NOVEMBER

Vinterns månad har tagit över, men ännu har vi inte sett till någon snö och absolut ingen kyla, kallaste vi haft har varit runt -6 grader men det var några veckor sedan nu. Jag tycker det är skönt att ingen snö har kommit än, men samtidigt vill jag ha snö så jag kan köra min tokiga häst längst vägarna.

Men för övrigt så har jag fått lite rätsida på en del saker kring hästarna, har pratat med vet. om Belles blodprov osv och jag har klartecken att träna igen, så han är nu tränad sedan 1 vecka tillbaka, dvs motionsturer och nu idag fick han gå de första intervallerna och nånting har hänt med hästen, jag kan inte sätta fingret på vad .. det skulle kunna vara att jag rakade honom här i veckan, all päls borta .. han hade inte lång päls men tjock och tät var den, nu torkar han på 10-15 min hur smidigt som helst.

En annan sak det kan vara är koppar och järn tillskotten han får nu, då enligt blodanalysen hade han brist på detta. Ytterligare en sak kan ha varit en infektion som han haft i kroppen och som troligast är borta. Idag gick han intervaller första gången på över 3v tid då vi bara har skrotat runt i skogen och paddan och inte gjort mkt pulsträning överhuvudtaget, det har varit en mågott tid för honom samt vaccinering. Och hör och häpna så kunde jag köra 4 intervaller utan att dra armarna av mig, men jag kör honom på ett pessoa med kedja under hakan som på ett litet vis stoppar hävstången något, dövar honom med huva och har tungband, skulle egentligen behöva spärrgrimma med men jag vill inte trycka igen munnen på honom.

Han lyssnar på det här bettet men blir elak då han inser att jag har kontrollen över honom, men han blir ju givetvis tung på detta med men han lyssnar .. och han kan skritta, gör halt vid minsta lilla "ptroo" och det är ju megabra, det känns som att jag med detta kan lära honom att skritta mellan varje intervall och även efter då detta säkerligen har påverkat hans återhämtning.

Hur som haver så siktar vi på provlopp nu på onsdag och ser det bra ut så fortsätter vi intervalla och lalla i skogen och siktar på start den 17:e eller den 25:e beroende på hur mkt tid han behöver. Jag HOPPAS att han återhämtar sig bättre på onsdag, de blir säkerligen 1.25 provlopp och jag hoppas han tar det på ett bra sätt och går framåt med jobbet. Helt ärligt är jag jätteorolig över detta, megarädd att jag ska få höra att han är dåligt tränad osv .. blää detta suger totalt, jag försöker vara framåt och planera minst 1 vecka framåt hur han ska tränas vilket jag gör men sedan dyker det alltid upp andra saker ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0