4 NOV

Har i helgen haft stalltjänst då Barbro och Christer varit i fjällen, i morse fodrade jag som vanligt, gick ut med vatten i hagarna och la ut hö till Hotten. När hästarna ätit klart började jag som vanligt med Hotten, och han hade brådis idag den lille, han studsade ut ur stallet ner till hagen. Bengt och Belle var lite brydda över att inga små lurviga ponnyer kom och gjorde de sällskap, och inte heller Jessica då jag lämnade henne inne för att hon skulle köras.
 
Selade på Jessica om vanligt, ville inte ta svansgaffeln idag då ingen var hemma och kunde släppa ut oss. Blev alltså vanlig svanskappa och ingen slaggjord, hon var piggelin idag och skrittade i snabbt tempo, gick ca 30-40 min med henne innan vi skulle bege oss ner på rundbanan. Det hela slutade med att jag vände hem då jag inte riktigt litar på denna lilla märr, idag sköt hon rygg i form av en ostkrok samtidigt som hon knep och tryckte arslet mot skalmen innan vi ens kommit ner på banan, köra henne i dimma utan slaggjord kändes inte aktuellt idag. Joggade lite på vägen mot stallet för att se om hon var likadan då, vilket hon blev, då knep hon så hela korset sluttade så fruktansvärt mkt. Jag har inte en aning varför hon gjorde så idag? Ryggstycket var lika löst som det brukar vara. Knepig märr de där :P
 
Belle tog jag med till paddocken där jag mötte Matilda som hjälpte mig bygga upp en löshoppningsbana. Började med att gå i grimskaft med honom och till slut springa och hoppa själv över hindrerna, det hela slutade med att Belle blev vääldigt peppad och drog järnet i paddocken istället. Två hinder var uppställda, varav han hoppade det första och slog sedan på en tvärnit medan han funderade på om han skulle hoppa det sista, istället väljer han att hoppa stillastående över plastbandet som vi dragit mellan hinderstolpen. Han hoppade över, men tog med sig banden med ena bakhoven och slet såklart sönder banden. Men det gick bra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0