27 OKT

Klockan ringde 7.00 i morse, tog med finkan till stallet och började ta ut märrarna som skulle vara kvar hemma. Tog med Belle upp till stallet och gjorde klar honom, tog sedan Hotten och därefter Bengt. Trodde att Marcus skulle komma till stallet vilken sekund som helst men det gjorde han inte, så jag packade klart alla grejer och gick ner till mina boxar för att mocka, hann precis göra klart allt så kom Marcus dit, stressad som vanligt.
 
Vi lastade iaf hästarna och for iväg in på travet, började sela Hotten på en gång därefter Bengt medan M var ute och värmde Hotten. Selade på Belle och hästarna värmdes eftersom innan provloppen, sedan fick de gå jobben mellan varje provlopp. Var lite pusslande då det var 1 häst för mkt i stallet (5 hästar på 4 boxar), men det gick bra ändå. Hotten och Bengt fick jag inga klarheter om hur det gick med, Bengt var sämre än vanligt, vet dock inte varför så vi får se om det blir start för honom på Solvalla på onsdag.
 
Hann precis duscha klart Bengt och packa undan hans grejer innan Belle gick jobb. Han körde 26/2100m med honom, han såg bra ut, travade bra med både fram och bakben, såg inte halt ut och han sprang rakt. Såg ut som att M hade en hel del i tömmarna och fick förklarat sedan att han kändes stark, och de såg jag även på återhämtningen och pulsen. Jag hoppas vi har hittat hans grundproblem nu och att vi är på rätt väg, då kan det bli roligt igen :)
 
Packade ihop hästar och grejer fort och sedan for jag hemåt med min medan M åkte med Hotten och Bengt på massage. Stallet var omockat hemma så jag städade i selkammaren, fyllde foder och vatten, mockade, sopade übernoga överallt så det är kliniskt rent (ibland måste man göra det ;), gjorde klart nästa veckas träningsschema, tvättade lite grejer och gjorde klar Belle.
 
Han blev inte så svettig som jag trodde att han skulle bli, men han lär nog måsta klippas ändå innan han startar, då blir det helklippning inkl. benen om han står stilla vill säga men jag tror inte det ska vara några problem. Problemet då är att han kommer vara jättelurvig på huvudet, det kommer se ganska roligt ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0