Kung Belle

Att vara montéhäst är hårt men roligt tycker Måsen, efter en otroligt rolig säsong med en oförskämt fin häst fick vi en lite tråkig avslutning och lite förtidigt slut för i år. Men vi siktar på att repa oss och blåsa alla av banan nästa säsong 😎 Givetvis är det hästen som bestämmer och han får säga själv hur framtiden ser ut, jag vet att han har mer att ge men även att han är en grym ridhäst och min bästa vän. 

Han har gjort fina insatser varje lopp och aldrig gjort mig besviken. På pallen har han varit alla starter i år förutom 3 där han är ursäktad. Han har visat att han trivs i monté och visat vilken häst han i grund och botten är även fast vi kommit i mål på "bara" 16 tider.

När han kvalade i våras trodde jag aldrig att han skulle gå och vinna sitt debutlopp och att han sedan gått som ett tåg i varje lopp efter det fanns inte på världskartan. 

Jag är lyckligt lottad som fick chansen att köpa min drömhäst, trots att jag blev avrådd att inte köpa honom så har han gett så mycket mer tillbaka än vad någon annan häst kunnat göra trots att han är en trashank, lus och min kung. (Ja jag är lite sentimental just nu 🙈)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0