15 APRIL

Återigen så har min ponny visat framfötterna och var grym i dagens intervaller! Värmde henne först och sedan körde jag 6 backar, i första intervallen trodde jag att jag skulle börja tjuta på riktigt, hon fullkomligt exploderade och drog iväg i jordens fart! Tänkte att det där var inte min ponny jag körde :O I de resterande 5 var hon mycket fin, hon spelade med öronen hela tiden, travade bra, höll jämt tempo och låg på bra på bettet! Samt att hon samtidigt hann titta lite på marken, åt sidorna osv men utan att kasta sig som en tok åt alla håll. Jag är riktigt nöjd med henne :) En sak jag blir lite brydd över är att hon hade 56 i puls nu efter ca 12 minuter, medan hon hade 40 efter de två banjobb hon gick i lördags .. det måste ha gått några få minuter till efter banjobbet, dock så är ju backen lite mer krävande än att springa runt och hon går ca 2.30 i backintervallerna med. Kan ju även tillägga att backen är stigande, men dock inte så mkt och det är inte många meter det är stigande heller ..

Idag på skolan hade vi ett prov som det faktiskt känns som att det gick rätt bra i för en gångs skull, men med min tur lär det väl vara precis på gränsen till IG :P Hm, efter provet började vi med lite spännande genetik, det är sjukt spännande men lite halvsvårt att hänga med på :P Vill så gärna lära mig hur man tar reda på hur hästarna nedärver färgerna osv :)




Just de, glömde ju även att säga att startlistorna till Bergsåker har kommit! Och jag ångrar lite att jag inte anmälde Polle, hon hade fått ett sjuuukt bra lopp! 5 hästar anmälda till 2.20 proppen, där hade hon fått stått 40m bakom första volten, med hästar som gått runt hennes rekord, tror att det var en häst bakom. Och som hon känns nu så känns de faktiskt som att hon hade tagit hem det plättlätt! :O MEN, jag måste hejda mig lite .. ska träna på nu till den 8 maj då vi ska iväg till Solänget och starta :D Hoppas på lika bra lopp där samt att ponnyn travar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0