18 APRIL

Idag gott folk hade jag god lust att snooza och sova vidare när väckarklockan ringde vid 10, men hade lovat att jag skulle fota Carro Örnfeldts nya russ Betsie. Hur som helst, jag masade mig upp och fixade osv och drog iväg till travet för att fota. Väl där så fotade jag Betsie och sedan drog jag över till vinnarcirkeln, där jag även spenderade resten utav ponnytravdagen i blåsten .. inte direkt så trevligt. Kallt som bara den då det blåste isvindar .. Har jag tur så har jag även en vinnartavla såld, det vore perfa! :) Riktigt kul isf.

Hur som haver .. drog iväg hem sedan efter travet, käkade och sedan drog jag till stallet. Började med att mocka åt Polle, mockade åt Zootis och Riggs och sedan tog jag in Polle och snyggade till henne lite. Sedan kom Amanda dit och vi gick iväg till paddocken med Polle .. och jag säger då det, man kan inte tro att tanten är 15 år! Hon bockade minst 50 gånger med Amanda och jag ljuger inte då jag säger det! :O Helt sanslöst .. mellan alla bocksprång såg hon riktigt fin ut och jag märker en stor skillnad på henne, men en sak som nu bekymrar mig är varför hon har utvecklat den här vanan att bocka så in i bombens mycket .. ska dra iväg och prata med Camilla någon dag och även se om kanske Sofia Jungdalen har lust att åka ut och kolla passformen på sadeln. Jag kände lite förut på den och de kändes som att den är för trång i framvalvet, så jag ska spana lite smått på andra sadlar men det är så mycket annat som jag måste prioritera också.

Imorrn hade jag tänkt köra tanten, får vi se hur det går :P Hon har säkert lite träningsvärk sedan idag med så jag får ta det lite lugnt med henne, men det blir motion imorrn då jag har betalat in mig på grannbanan (ska).

Hm .. kändes alldeles nyss som att jag hade hur mycket som helst att säga men nu försvann allt ur hjärnan, konstigt va :P Hade tänkt försöka hälsa på Belleboy här i veckan med :D



                                
                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0