25 APRIL

Har varit i stallet precis hela dagen idag. Har säkert tvättat en 6-7 maskiner med tvätt i dag, har tvättat alla Polles täcken förutom vintertäckena, alla tävlingsgrejer, bandage, huvor, schabrak .. ja allt ni vet :P Har även mockat ur hagen, dock har jag halva kvar men vet inte om jag orkar ta den då den är typ .. jättestor och jättejobbig. Har städat en del i stallet och tvättat alla lädergrejer med då Polle har fått några knepiga grejer under magen och mellan frambenen. Trodde att det var ringorm först, men håret sitter kvar dock så lossnar skinnet .. Camilla trodde att de kunde vara svettgrejs .. att hon är dåligt duschad och har sjukt mkt löst skinn och enormt mkt hår mellan frambenen så att de kan vara det som är problemet. Vilket jag hoppas att det är.

När Polle var klar för att gå in i duschen så sa Tapio (Lottas pappa) att han ville köra henne, visst sa jag. Men jag trodde honom inte först :P Men jag selade på henne och sedan bar det av ut ur stallet (jag ledde henne xD, alla som sett Polle ut ur stallet vet hur hon är .. :P). Hur som haver, jag, Lotta, Gerd och Rune tog bilen bort till rundbanan och kollade på min lilla Pollä, och det såg riktigt bra ut jag har aldrig sett henne så bra förut! Hon travade jättefint och bra :D Och de såg ut att gå rätt fort, för att vara Polle liksom, synd att man inte kan klocka :P

Tapio tyckte att det gick bra, men han ville lägga på henne boots fram för att tynga ner henne då hon blir för lätt fram. Men det fixar vi :) Hoppas verkligen att de blir bra det här. Hon hinner inte flytta undan framkärran nu pga den grymma bakkärran hon har fått ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0