9 APRIL

Har jobbat idag, det har gått bra bra :) Ryckte ut hästarna när jag kom till stallet, Peter gav dom hö i hagen och sedan mockade jag 2 boxar men fick därefter order att sela paltarna som skulle köras. Jag körde Granit, och Peter körde Frenja, det gick kanoners, Granit är verkligen superfin att köra och han har tagit till sig träningen enormt! Och utvecklas för varje dag tycker jag, men han har fortfarande lite barnsligheter för sig osv, men det blir nog bättre tror jag :) Dom gick 4 intervaller i backen, första gången dom gick där och Granit kändes oförskämtfin för att inte ha gått i backe tidigare.

Andra turen var det grabbarna bus, Stålis och Athos. Jag körde Athos, och dom gick också i backen, precis lika som förra turen. I början förstod dom inte riktigt vad det gick ut på, men sedan kopplade det och då gick de rätt bra, dom skötte sig iaf.

Tredje turen, Lukas och David som gick jobb i onsdags fick gå en lättare motions tur idag bara för att röra sig lite och kolla så att allt var OK och fungerade. Och dom såg riktigt fina ut, jag körde Lukas och  han är verkligen superfin att köra!

Fjärde och sista turen för mig var Brighten, och jag tycker verkligen inte om att köra den hästen. Han är så obehaglig och opålitlig, och stor som ett hus .. känns inte så värst bra att köra honom. OK om man har en rygg att gå upp i om han blir koko, men det hade jag inte idag så klart. Men det gick bra, även han gick en kortare tur då han är igångsatt efter behandling.

Sedan ryckte jag in de hästar som var kvar ute, plockade undan lite i stallet, slängde åt dom lunchen och sedan fixade jag egen lunch till mig själv. Därefter började jag göra i ordning "starthästarna", ska säga kvalhästarna i stället; Sånito och Moflobo. Gick kanon de och därefter var de bara att rycka lite grimmor på vissa och byta täcken på några.

Drog in till travet sedan, och hjälpte till lite smått med att sela paltarna, då dom gick i samma kvallopp. Det gick hur som helst bra :) Och grabbarna klarade kvalet på ett utmärkt sätt så! :)

Amanda tog hand om Polenta idag, jag bad henne att rida lugnt med henne då hon skulle gå banjobb imorrn då, har även packat åt Polle. Och jag hoppas att hon känns helt OK imorrn, vill bara kolla lite att allt stämmer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0