3 AUGUSTI

Ny månad och hösten är här, känns det som iaf. Och som vanligt har en hel del hunnit med att hända innan jag har uppdaterat bloggen igen - som vanligt :P Jag har som vanligt hundra tankar pågåendes i mitt huvud, Polle tränar på sjukt bra och hon gjorde trots allt ett bra lopp i Gävle. Ska förklara hur det hela gick till :)

För det första strulade dagen redan från början då Peter den klanten, försov sig i en timme :P När han kom dit stack vi ut och körde på en gång :) Hästarna var totalt av banan idag, och det var inte roligt alls .. humöret gick rakt ner på oss alla tror jag. 1½ timme hade jag på mig att åka hem och sedan vidare till stallet för att göra klar Polle. Vi skulle åka halv men åkte kvart i 2 från stallet, förvånande nog så var Polle lugn hela tiden när jag gjorde i ordning henne. När vi passerade Gävle kommuns skylten hamnade vi i jordens bilkö och jag vågade inte kolla på klockan fören vi var framme på travet, så klart tog vi fel avfart och hamnade käpp rätt fel men hamnade till slut på travet.

Väl ut till värmning så var Polle finfin, kändes som en halv evighet innan vi fick köra ut till loppet, men stack ut i god tid tyckte jag, körde en vända på rakbanan lite för att mjuka upp henne igen efter att stått lite för länge. Fick köra som en galning för att hinna till defileringsvolten och där hann jag bara köra 1 varv innan vi fick köra in på banan, som tur var haffade jag ngn person där som kunde käka upp henne, Polle blev lagomt speedad då när traktorn kom bakom och dom körde megasakta i defileringen. Körde 100 provstarter kändes det som, och smackade upp henne rejält och hon blåste iväg i en jäkla fart, hon var verkligen superfin och blev bara hetare och hetare efter varje provare. När de ropade 3 minuter till startbilen så vände alla mot mig och precis över hela jävla banan, så när jag körde provare så fick jag ju väjja för alla idioter som körde mitt i banan - fel att hålla sig på kanten? Hur som helst .. körde upp mot startbilen iaf och Polle var väl kanske 2½ meter från vingen, hon gick närmare iaf men började vingla sedan och tyckte att den var läskig, jag drev på henne för att få henne framåt, starten gick vilket jag inte fattade och där kom galoppen, ställde sig relativt fort iaf och då var vi på väg mot täten, tog rygg på en häst som hade bra fart då jag inte ville köra i 3-4:e spår i kurvan men det skulle jag inte ha gjort då idioten till kusk drog tvärnit när dennes häst hoppade coch jag skrek rakt ut; "MEN FÖR GUDS SKULL!!!!" då insåg hon att hon hade en häst bakom sig .. Polle svarade med galopp vilket man förstår, efter det var hon som jättetjurig igen och ville verkligen inte vara med. Hon gick inte om en enda häst men höll sin placering hela tiden. På sista bortre långsidan tänkte jag att "nu får det vara nog!", var skitförbannad och gav henne en rejäl en, Polle svarade med galopp och jag iddes inte ens ta ner henne då jag visste att vi skulle bli diskade. Tog ut henne i bankanten och gav henne då en rejäl en jävel till och höll henne vaken för att visa att även fast man blir diskad så får man inte lata sig och tro att det är över ... Det blev hårt i mål och hon hade kunnat vara med där framme, dock tror jag att det gick fel redan i morse. Det dumma är att hon hade garanterat gått nytt rekord - under 2.10 och nu nästa lopp måste jag köra på säkerhet för att få en tid och slippa kvala om henne.

Belle tränar på och det verkar gå bra med honom, hoppas att jag kan få åka dit och köra honom någon dag nu snart :) Så man kan vänta på honom eller leta rätt på en annan häst att köpa ;) Nej jag skoja bara. Ingenting som är "utbytt" mot Belle, har börjat gå intervaller och han är verkligen smällfin att köra, har ett sjukt fint steg verkligen. Hoppas det blir häst av honom med! :)

Jag har som sagt idag, haft en del järn i elden och shoppat lite, har även kollat runt på lite selar osv inför framtiden, fick ett vrakpris av Benny med (hästägare hos Peter) så jag måste spara lite slant nu så man kan shoppa där + att jag ev. ska köpa en remsele och ha hemma till träning, blir kanoners de :) Fattas bara häst då och resten får man ju köpa eftersom, men bara man har de dyraste först så :) Jag är ganska hundra på att jag säkerligen får långa långvagn osv av ngn i stallet tills jag har hunnit köpa något eget.

Näe .. jag är ändå ganska nöjd just nu, Polle tränar riktigt bra hemma, bara hoppas att hon håller, jag är lite nojjig över ett bakben, men hon ska skos om nu på torsdag och då hoppas jag att det är den riktigt ultimata balansen för henne. Start blir det den 22:a på Bergsåker, då ska jag även troligtvis köra Shaggy åt Mari sm gjorde en fuling och blev avstängd i första storhästloppet! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0