11 JUNI

Sedan senaste bloggningen har det återigen hänt en hel del saker .. kan säga det att jag har äntligen tagit studenten, efter 3 år är nu allting slut. Det känns verkligen jättebra men samtidigt så är det ju väldigt tråkigt att lämna alla man har lärt känna under dessa år, alla kontakter osv, samtidigt är det skönt att lämna skolan och vissa saker/personer. Betyget ska jag väl inte direkt klaga över heller, blev riktigt bra betyg :)

Vad händer med Polenta då? Hade ju planerat en start den 19:e, och hon har gått 2 banjobb innan dess för att testa balansen på henne. När vi var in i onsdags gick det verkligen jättedåligt, hon såg fin ut i värmningen, när Tapio vände upp och skulle köra 2140 med henne så travade hon jättebra första 1000, andra 1000 tappade hon travet helt och knackade skor i vartenda steg. Tapio trodde att det berodde på att hon fick inget som helst fäste alls, vilket stämmer bra då hon har halvrunda järn och sulor fram och klantigt av mig att be Peter slå på fel skor bak, hon har släta ridskor bak .. inget fäste alls! :S Banan var otroligt grisig med, var typ 10 cm tjockt lager gegga .. klart som tusan att Polle blev trött då hon dessutom inte hade något fäste alls, sprang väl bara och slirade.

Dock har jag funderat på om hennes muskulatur i vänster bak är slitet, senan har det garanterat blivit något mojs med sedan hon fastnade på Nördan .. efter en skada måste de ju vara så att muskler och senor inte återfår den grundliga styrkan som den hade från början om man inte börjar om från grunden med träning och tar det lugnt och låter skadan läka i sin tid. Men det gjorde dom ju inte på Nördan, hon fick vila ett tag och sedan började dom träna direkt igen.

Så min teori att Polles vänstra bakben inte är lika starkt som höger bak, och vid enorm påfrestring får hon mjölksyra snabbare i vänsterbak och därmed tappar hon spänsten, och även rytmen i bakkärran.

Hon ska starta den 19:e, är hon likadan då som i onsdagens jobb så överväger jag på att låta henne gå av banan för gott. Då finns de några riktigt bra planer för henne, som blir kanon isf :) Men, jag har gjort upp ett nytt träningsupplägg för henne och hoppas att det ska hjälpa, det tar ju en tid innan man kommer in i det nya upplägger och ser skillnader så jag får vänta en dryg månad iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0