29 JUNI

Polle gjorde trots allt ett bra lopp i söndags på Gävle, tror att hon gillade banan sådär .. enorma doseringar i kurvan men det hindrade inte henne från att gå sjukt bra. Jag värmde med Amanda och Cocos, han är ju också även han en Rungegårdsponny precis som Polle är. Värmde först 2 bakvarv med bomull och helstängt, sedan tog vi ur bomullen och körde ett till och därefter vände vi upp vid 1640 och körd 1600m, Amanda körde längre tror jag? Hur som helst, vände sedan upp och körde hem :)

Jag tyckte att hon kändes helt okej, pappa tyckte att hon såg skitfin ut och när jag tänker efter så var hon faktiskt det, hon travade bra och var framåt vilket är huvudsaken när det gäller henne. Väl ut i loppet hade vi spår 3 på 100m tillägg, vi stod alltså mitt i värsta doseringen och skulle vänd upp där .. jag tog det sunda förnuftet att köra lugnt från start för att inte få startgalopp, sagt och gjort så tappade vi 2 längder på de andra två hästarna på samma volt. In i sista kurvan hade vi en bra fart och var på väg fram, körde i 3:e spår och hamndade i en galopprygg, till slut tryckte jag mig ut och kom ut i 4:e spår där vi hade god fart men blev störda av hästen i 3:e spår, fick ner henne iaf men då hade vi 2 galopper och jag ville inte köra på henne. Sluttiden blev 16,5 med galopp och vi blev sist utan pengar. Jag var nöjd över hästen men loppet var katastrof, hon hade lätt varit med och tagit placeringar om vi fått fritt fram.

Idag har Anders varit ut och kollat på Polenta, han var här i 1½ timme och kände igenom henne. Hon hade lite spänningar i ryggen men det var inte oväntat, jag har haft det på känn och han har inte varit hit på ett bra tag. Men nu är tanten åtgärdad och han har knådat och masserat hela henne, samt lasrat en hel del i bakkärran osv. Imorrn ska jag ut och skritta lite med henne hade jag tänkt så kör vi igång med intervaller efter och finslipar inför Östersund :) Ska även börja köra ett nytt intervallsätt nu igen, man får lite nya idéer när man pratar med lite folk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0