3 JUNI

Återigen så var det ett tag sedan jag skrev. Det har återigen hänt en del saker under tiden som jag inte har skrivit, har bland annat varit i Stockholm på Elitloppet men det allra roligaste att berätta om är Polle, vi var in på banan i onsdag med henne. Polle fick åka med in iom att jag lånade Zooty i sista licensloppet, Tapio var med och jag lät honom köra iom att han har hjälpt mig mycket med henne nu de sista två månaderna.

Först värmde han 2-3 bakvarv, tror att det var 3, satt och surrade med Evert så jag har ingen koll på hur många det var. Därefter vände han upp och körde 1600m med henne, hon gick 14/1000m och sista 600 började hon kolla på utgången och tappade traven så då gick de saktare för att hålla traven rätt hyfsad. Måste säga att jag är riktigt nöjd med henne, hon var inte trött efter, blåste ingenting .. stod knappt och flåsade nånting. Nu blir de lite balansändringar och sedan har vi ändrat en liten detalj i utrustning och förhoppningsvis ska hon in igen nästa vecka och kolla av läget igen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0