25 AUGUSTI

Ikväll fick vi tyvärr ta bort världens finaste prins, våran underbara katt Ragnar efter 9 härliga år med honom. Alla som träffat honom vet hur speciell och annorlunda han var, anske var det även detta som tog livet av honom? Vad vet jag, han har alltid varit annorlunda, rädd och speciell, för drygt 1 vecka sedan började han bete sig konstigt, kom aldrig hem, slutade äta och tappade mycket i vikt. Nu de sista 2 dagarna så låg han bara under en släpvagn och mamma fick krypa under och hämta honom, han sprang inte ens iväg, bilrädd var han också .. han flyttade sig inte undan när man körde fram med bilen.

Efter mycket velande från min sida tyvärr, så valde vi att ta bort honom då det efter ett blodprov visade sig att han hade jättelåga värden på röda (hans låg på 3 men normalt var mellan 8-9 tror jag) och vita var skyhöga troligast pga infektion (han har nyst och andats konstigt, troligast någon täppa och liten förkylning?). Brist på röda innebar anemi och därmed tappar han all ork och kraft, han kunde inte ens hoppa upp på bordet en dag .. vet. sa att han sakta "stryptes" inombords pga syrebristen i blodet vilket låter fruktansvärt när man tänker på det.

Vi hade två alternativ; avlivning eller låta honom få typ blod och drop då .. men pga blodbristen och sätta honom på drop kunde blodet spädas ut ännu mer och göra honom ännu sämre. Och skulle han ha fått "blodtillförsel", hade vi varit tvunga att åka till Uppsala och då hade de inte varit säkert att han klarat sig ändå. Vi hade ju även kunnat röntga honom osv för att ta reda på orsaken till blodbristen men den berodde troligast på cancer eller dylikt någonstans i kroppen.

Mamma valde att gå ut ur rummet medan han skulle gå bort, jag valde att stanna kvar med honom tills han tog sista andetaget, sagt och gjort så gjorde jag det men bröt typ totalt ihop men jag ångrar det inte. Allt gick väldigt fort och smidigt, han märkte ingneting.

Vilda i frid min älskade prins <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0