16 DECEMBER

Jag är alldeles salig .. hela dagen har jag gått runt och varit så nervös, men av någon anledning ändå lugn och sansad. Känns som att jag har känt på mig att detta är Belles dag, och så blev det. Selade ut honom till lopp 10 i godan ro, ensamma i stallet och bara kände lugnet, han var som vanligt i värmningen men de var tur att Peter tog långvagn på honom. Ut till start så blev vi såklart försenade då Peter vann lopp 9 med egentränade Moflobo (Moffa), men iväg kom iaf Belle o Peter lagomt försenade till defileringen men de tog ett lugnt rätvarv bara.

Så klart blev starten avbruten, men gick iväg i andra försöket. Belle hamnade i dödens men backade ner i första sväng, rygg på ledaren där han låg kvar tills sista 500, han hade turen att komma ut och Peter tog ut honom i 3:e däremot ville han springa hem där och bröt ut men åter i andra utvändigt, in på upploppet gick han ut i 3:e spår igen och såg seg ut men han kämpade och tryckte till och vann sedan enkelt med en halv längd.

Helt underbart. Min älskade häst vann, tredje gången gillt. Jag har ställt mig frågan flera gånger varför jag köpt denna häst, men idag fick jag svaret, det handlar om att aldrig ge upp och denna häst ger mig så mycket .. <3

Sen är det även otroligt att jag har fått denna chansen att köpa denna häst, han är helt koko i mössan men ändå helt underbar, och den kapacitet han har .. jag vet inte? Det kanske bara är jag som har förmågan att plocka fram det i honom?

Tusen tack till Peter Buhlér som sålde denna häst till mig, som gav mig chansen. Och även tusen tack till Fredde Melin som har lagt den största grunden i hästen efter hans gaffelbandsskada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0