19 DECEMBER

I morse släppte jag ut Matildas hästar och gjorde klart stallet, sen for jag iväg till Bergsåker och sekris för att köpa biljetter till travgalan men då hade ju inte dom öppnat ännu! Så då for jag ner till Jennifer i ponnystallet och hälsade på där, o ja blev kvar där bra länge med en massa surr osv. Gick tillbaka till sekris igen och köpte biljetter, då fick jag höra ett grattis vilket var skoj, känns som alla vet om att Bellebus gick och vann :) Sedan åkte jag vidare till Birsta och köpte en reflexgrimma och Arnika till Belle, han må ju synas när han går på släp så han inte blir påkörd :)

Åkte vidare till stallet och pysslade på lite där sedan, skulle behöva tvätta lite grejer som jag behöver ha så fort som möjligt men då var ju tvättmaskinen upptagen, får fixa de sedan! Fick mocka ur boxarna rejält idag då dom stod inne länge igår samt att Marcus fuskmockade lite igår tror jag ;P

Polle har börjat bli riktigt kaxig även mot Bengt nu, hon jagar iväg honom om han kommer nära hennes hö. Hormonladdad ponny? :P Snart om en dryg timme kanske, ska Belle gå på släp bakom Carro oh hennes märr, får hoppas hon kör en långtur så Belle får röra på sig lite, han är nog lite stel och öm i musklerna efter starten, tänkte han ska få gå på släp en gång till i veckan om de finns möjlighet och sedan blir de skritturer i skogen :)

Anmälde igår på dagen runt 14 tiden kanske och tur var väl de! Anmälan gick ut 17.00 igår, normalt går den ut 9.00 på måndagar om det är trav på fredagar men nu är de ju V75 på fredag och då går anmälan ut tidigare, brukar anmäla på kvällen annars. Så då hade jag ju missat anmälan. Hur som helst så kom Belle med utan problem iom att han hade 2 fristarter kvar, han fick spår 2 och det var ju bra, spännande att starta på en ny distans. Såg ut att vara ungefär lika motstånd som Belle själv och det bådar ju gott, bara det att nu kommer jag vara nervös i 4 dagar till innan detta är över.

UPPDATERING
Belle gick på släp idag 40 minuters pass, gick hur bra som helst, däremot såg han lite framhalt ut ibland, han haltade inte men markerade lite med hf tyckte jag det såg ut som. Kom tillbaka till stallet och då var han svullen vf kota och ökad värme, började massera v bog med arnika och kände efter en stund på kotan igen då hade svullnaden gått ner igen. La om kotan med vallörtsblad och Back on Track, de borde göra susen om det är lite lättare känning han har i gaffelbandsfästet som i somras. Detta oroar mig inte SÅ mkt om det inte är så att han blir väldigt förkyld i veckan, då får vi nog stryka oavsett om han är fräsch i benet eller ej.

Men det känns ju bra surt om han skulle bli ofrsäch nu på en gång efter bara en start, får dock ha i åtanke att han gått mycket banjobb sista 2 månaderna för att få ut honom till start, så om det blir start på fredag så får han nog lättare vila och därefter så startar vi igång honom igen, kanske mitten på januari början på februari. Vi får helt enkelt se hur läget urartar sig inför fredag och även efter fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0