23 DECEMBER

Grymma lilla kräkhäst, Belle gjorde ett skitbra lopp idag! I värmningen kändes han som vanligt förutom att Peter hade lite mer ont i armarna än vanligt. Loppet då? Efter några strykningar i Belles lopp fick han spår 1 vilket gjorde mig nervös, men han klarade det galant och lunkade iväg till ledningen, fick svar utvändigt men Peter vägrade släppa ledningen och den utvändigt gav sig inte, så de körde i hårt tempo. I sista sväng låg Belle fortfarande i ledningen, hästen utvändigt hoppade och Belle såg då sin chans att bryta ut lite  och tappade därmed lite tempo, såg ut som att han skulle vinna återigen men då kom Per med jordens far och Belle hann inte riktigt acca och fick se sig slagen av en smygkörd häst ..

Loppets riktiga segrare är i mina ögon Belle, han drog i hårt tempo och höll ändå så bra! Jag är skitnöjd med han, han var grym, surt att bli slagen på mål när de såg ut att vara klart men så är trav :) Kolla så han överlevt imorrn och spana på lite proppar efter det.

Blir även sadelbyte och ev. har jag hittat en som troligen passar :)


Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Fin blogg :)

2012-01-01 @ 14:05:48
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0