5 februari

En hel del saker har hänt sedan jag skrev ett blogginlägg senast! Vet dock inte vart jag ska börja riktigt .. får nog bli ett kort inlägg :) De första är att Polenta har tränat som en demon hela vintern, dock nu i januari började hon få problem med ett framben som visade sig vara en kota, denna är dock åtgärdad och hålls efter nu för att inte bli förvärrad igen. En annan sak är att lille Polenta har fått en ny kompis, det är ingen mindre än min älskade Belmont som jag har köpt! :D Vi var och hämtade honom hos Fredde idag, vilket gick bra .. när han kom till stallet (Belle) så var han lite upprörd men lite pyssel på gången så blev han lugn som en filbunke och var sig själv igen.

Han ska få ta det lugnt nu i en vecka och acklimatisera sig, gå lite promenader och kolla hur de ser ut överallt innan vi börjar köra honom. Släppa ihop honom med Polenta gick bra, men dom har nog rejsat lite då han var svettig under täcket när han kom in, och han jagade iväg Polle. Men jag hoppas att dom ska bli bra  kompisar snart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0