15 JULI

Lite nyheter har jag att berätta för de trogna få läsare jag har, om jag har några kvar vill säga ;) Jobbar numer hos Per Linderoth ute i Mellangård, Matfors vilket jag trivs jättebra, det är trevliga personer som jobbar där osv, dock tycker jag att det är lite för mycket trav för min del då jag inte hinner med mina egna hästar som jag vill, dock så är det ju bara drygt 1 månad kvar vad vi har sagt .. får dock se om jag kanske säger upp mig innan ändå då jag känner av min allergi så fruktansvärt mycket med, det är inte bara höet jag reagerar på nu utan även spånet då jag mockar, det blir tungt och jobbigt att andas osv.

Hur som helst så har jag två nyheter att berätta, vi börjar med den lille, det är alltså Polenta, hon är nu äntligen konstaterat dräktig med Gumino, efter hundra år ungefär. De lastade henne och for iväg till Västerbo Stuteri i måndags och ultraljudade henne, vi får ta hem henne när vi vill men det blir nog inte fören på onsdag då jag är ledig halvdag och då far vi iväg. En annan sak om henne är att hon kan ha fått fångkänning, vilket inte alls är bra, men Kari hade tagit in henne och verkat fötterna på henne (de lär förmodligen ha sett gräslig ut) och då hade hon blivit bättre iaf vilket är bra .. dock står hon i grushage och får torrhö enbart, så det blir till att bygga hage innan hon kommer hem igen =/ Lillsnuttan, hon får gå in på kvällarna tills vi ser att hon börjar bli bättre, hon ska snarst sättas igång med skritturer för att hålla igång henne lite .. hoppas på de bästa.

Andra nyheten jag har är Belleboys som klarade sin debut i måndags, vi lastade och for iväg till Solänget jag, pappa, Peter och Tapio medan Pelle (morbror) och mamma tog Pelles bil upp lite senare. Var lite orolig över att Belle inte skulle stå still på finkan, men han gjorde det hela vägen upp och hela vägen hem, proppade hönätet fullt och bomull i öronen som han givetvis skakade ur efter ett tag, fick då stanna i H-sand och stoppa i dom igen då han stod och sparkade och var orolig men så lugnade han sig på en gång. När vi skulle lasta av på Solänget börjar han att gnägga som den kung han är, och gick coolt av finkan och kollade läget, han var inte ett dugg stressad eller nervös under hela kvällen. Peter var nöjd med honom efter både värmning och lopp, han såg fin ut i värmningen men bröt givetvis ut i kurvan som vanligt men nästa gång la Peter dit stången så då gick det bra.

I loppet då, han togs relativit lugnt från start och fick 3:e invändigt, vinnande hästen i loppet pep iväg till ledningen ganska fort och eldade på bra, Belle fick fritt och följde med vinnande hästen med någon längds marginal och en bit ner till de andra, varvet kvar blev fältet samlat men 500 kvar var det tre hästar som gjorde upp; alla väntade på att ledande hästen skulle tröttna och Belle springa förbi men det skedde inte och Belle tog inget på honom, låg 2:a tills en häst kom snabbt bakifrån, Belle svarade ut honom men slagen kort innan mål som 3:a. Men hur som helst så är vi hur nöjda som helst med honom ändå, han blev 3:a på 1.18 blankt och han skötte sig relativit bra, när han blir själv bryter han ut i kurvorna, Peter sa även de att galoppen är inte långt ifrån då heller iom att han springer snett och han går inte fri då och blir rullig för att inte slå på sig. Hoppas kunna åtgärda detta med ett helstängt + lite behandling imorrn av Anders (han ska även kolla när jag tömkör för att se hur han beter sig).

Han har tagit loppet bra så här efter och jag hoppas att han går framåt tterligare, han har ju trots allt inte gått fort sedan kvalet den 12:e juni så detta var riktigt bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0