21 MAJ

Polenta

Klockan stod på 7.00 i morse, upp och fikade och sedan iväg till stallet. Pappa mockade medan jag tog in Polenta, stod och borstade henne, lindade benen och svansen och hör och häpna, denna ponny brukar rusa fram och tillbaka gången och skita 1000 gånger, hon sket 1 gång men stod stilla på gången och var helt lugn. Både Belle och Polle hade lämnat hö och lite havre, de har alltså känt på sig att idag händer det!

Hon gick på finkan utan problem, hon tvekade en gång men jag tog kättingen och då gick hon på snällt och fint. Vi hade kameran i finkan så vi kunde se henne och hon står snällt och fint, lyssnar och kollar läget, tar en tugga hö och filosoferar lite.

När vi kommit till Njurunda, plockade vi upp Anna banana som skulle följa med som stöd och resesällskap, en bra vän alltså ;):D Vilket jag uppskattar enormt <3 Eh, resan fortsatte .. väl framme i Fjärdhundra, Enköping så började tårarna rinna på en gång, jag skämdes när jag stod där och snyftade inför Kari (?), vi lastade av Polle vilket jag lugnt och fint, hon var inte ett dugg nervös, helt lugn .. släppte ut henne i hagen bredvid Gumino och hon ställer sig och pissar på en gång, sen dyker mulen ner i gräset. Fick en känsla av att hon verkligen förstår att hon är där på en lite längre semester och sedan får hon komma hem igen, hon känner att det inte är någon stress, ingen mer vagn osv.

Tog lite bilder på både Gumino och Polenta, Gumino sprang längs staketet och kollade på Polenta, han blev väldigt sugen på henne ;) Polle däremot totaldissade honom och åt gräs och kollade lite på fölisarna :P Vi skrev lite papper, lämnade lite grejer (lr ja .. flughuvan), pratade lite och sedan åkte vi därifrån, med tårarna rinnandes som floder. Som tur var somnade både jag och Anna rätt fort och hemresan gick fort ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0