29 NOVEMBER

Idag hade jag tänkt köra Belle då det varit perfekt underlag att köra på vägarna, men lilla jag kom även på idéen att jag skulle klippa Belle igen då han såg ut som en lurvboll och torkade långsamt igen. Så jag plockade fram rakmaskinen och skulle byta skären, men det var ju lättare sagt än gjort, när jag väl lyckats med de så tog jag ut Belle på gången och började den eviga klippningen, efter lite justeringar så klippte maskinen bra och jag fortsatte klippa, till slut var hela hästen klippt som hela tiden har stått som ett ljus på gången.

Pollebusan blir bara rundare och rundare, nästa vecka ska hon få skor på sina fötter som förhoppningsvis börjar bli bra, dom ser riktigt fina ut nu iaf. Men ibland blir jag tveksam på om hon får återfall, honär ibland lite varm och har svag puls i vissa hovar, oftast är det olika. Men vi får se vad John säger nästa gång han kommer.


Belleboys nyklippt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0