23 APRIL

Kanske man ska uppdatera lite igen, vi anlände till Gävle bara någon dryg halvtimme innan Belle skulle värmas, egentligen lite väl sent kanske men vi hann med oss ändå och allting gick ju väldigt bra idag. Selade ut Belle med nytt bett och ny käk, han gick med ett rakt "äppelbett" och Z-käk/paltkäk typ. Såg megalugn ut de 2-3 första varven, blev nästan lite brydd över att han var så lugn men sedan kom den gamla Belle fram så då var det slut på friden.

Ut till lopp ryckte vi skor runt om, bytte till vanlig käk (pinne) och ryckhuva som vanligt. Från spår 1 trampade Belle iväg utan större energiförlust (dvs väldigt enkelt länger han bara lite på steget utan att laddas från start), kördes i bra tempo i ledningen och hade stenkoll på övriga, in på upploppet såg de ut som han hade fortsatt kopplat grepp, däremot var det en smygkörd häst i rygg på honom som fick lucka en kort bit från mål och som kämpade sig förbi Belle som blev slagen med en knapp hals på mållinjen.

Jag är riktigt nöjd med Belle idag, han gick iväg felfritt, var lugn i loppet och han gjorde ett riktigt bra lopp. Det är tråkigt att han blev slagen på mållinjen, men jag är glad bara han står på 4 ben och tycker det är kul att tävla. En annan sak som är riktigt rolig är att folk grattar en och berömmer Belle över hur fin han är, trots att han "bara" blir 2:a även det känns som en seger för mig.

Sofia, som hjälper mig att utbilda Belle inom ridningens alla konster ska även hon ha stort tack, utan hennes hjälp hade vi stått kvar på ruta 1 när det gäll ridning och hans träning till start.


Kommentarer
Postat av: Fia

Tack själv för all hjälp på mina tävlingar, utan dig skulle det fan inte vara möjligt ;)



Belle är en underbar kille så jag är bara glad om jag kan hjälpa till.

2012-05-01 @ 07:56:24
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0