4 JUNI

Belle startade på Dannero idag, det var en pigg och glad häst vi lastade och for iväg med. Tyvärr blev det lite stressigt och tokigt med värmning då vi kom dit typ 20 min innan Belle skulle värmas, detta berodde dock inte på mig utan på två andra segproppar :P Belle var helt ok i värmningen, han såg väldigt lugn ut för att vara honom, ut i loppet dock fick jag springa ut på banan och korrigera en nummerbricka som var lös, frågade hur provstarterna hade känts och han var inte riktigt lika fin som han brukar vara.

I starten var han lite tjurig i volten och såg ut att sätta fötterna helt fel men kom iväg i trav som tur var, han backades sist i andra spår, 800 kvar gick han ut i 3:e i rygg på en annan häst som dessvärre galopperade, tänkte att detta klarar aldrig Belle men han gick snabbt ute i spåren och låg som 3:e häst då galoppen i sista sväng kom inte helt oväntat då han paddlade värre än en kanotgubbe med bakbenen, han ställdes dock i trav snabbt igen och spurtade sig till en 8:e plats och 2000 :- ! Han var långt ifrån trött efter loppet, återhämtade sig puls och flåsmässigt väldigt fort för att vara honom och när jag skrittade med honom i grimskaft sprang han nästan ifrån mig då han var riktigt pigg och glad.

Imorrn ska jag ringa och boka en tid hos PH vet och jag hoppas att jag får en tid denna vecka, men det kan man väl kanske inte hoppas på. Han hängde lite v töm i loppet och han såg inte ok ut i bakkärran, så något stör honom det behöver dock inte vara så allvarligt, bara en liten koll :) Är annars riktigt nöjd med hästen, han kämpar och verkar förstå vad det handlar om, och framför allt så tycker han att det är roligt! :)

Lilla Bonneville är det full rulle på, tråkigt väder har det varit dessa dagar så hon har inte fått någon rolig start i livet med regn, kyla och blåst. Men jag har tagit in dom mitt på dagen så de får torka till och sedan gå ut igen en stund så hon inte blir alldeles genomblöt, tyvärr kan de inte gå undan till några träd eller dylikt, deras hage är väldigt öppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0