17 NOV

Under fredagen blev det Bergsåker då Bengt startade, han fick med sig sista pengarna hem efter ett lite halvdåligt kört lopp av Ohlsson. Jessica hade vi med in på banan med och lämnade över i Bergharns händer sedan då hon har gått in i träning hos honom, hoppas att han får lite snurr på henne men det blir nog inte långvarigt. Belle fick då flytta upp i stallet till Bengt och Hotten.
 
Lördag morgon kom jag till stallet och skulle göra klar Belle inför provlopp, tar ut hästen ur boxen och inser att han är genomblöt av svett vilket inte är konstigt med den enorma päls han hade satt när han stod i uteboxen :P 2-3 cm lång päls, vintertäcke, litet stall med 3 hästar i så blir det ganska varmt.
 
Det blev lite halvstressigt på travet, det var bara att sela på värma och köra på en gång i princip, åkte in i stallet efter värmning för att ta av springremmen och sedan ut igen på en gång. Han kördes i ryggar men blev lite väl vass så Marcus körde ut först i andraspår och där låg dom kvar resten av loppet, de kördes bara i 1.25 loppet och han såg bra ut, han höll bra hela loppet och lät inte någon gå förbi. Han släppte av han rejält en bit efter mål så att han skulle bli lite trött sa Marcus, men jag tror inte att det fungerade på honom idag :P
 
På eftermiddagen skulle jag klippa hela hästen, men det gick inte så bra, min billiga maskin från Jula har typ sagt upp sig, det är något som skramlar i den och jag vågar inte klippa med den. Marcus DeLaval hade nyslipade skär och det är ju riktigt bra klippmaskiner så jag hade sett fram emot att klippa med den. Tyvärr tog inte den heller, över huvudtaget .. det tog över en timme att klippa enbart magen på ena sidan! Så jag ringde efter hjälp, alla möjliga ringde jag men som tur var fick jag hälp av Carro som kunde komma ut och klippa det sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0