5 NOV

Motionerat 3/4 hästar idag. Bengt fick vara ute på en lunk och skrittur i vagn då jag helt glömt bort att köra honom efter starten på Solvalla i onsdags? Tog det lugnt med honom iaf och han var piggare än någonsin, så han har absolut ingen ursäkt att han var så dålig i onsdags .. iofs kan ju en infektion ligga och krypa men då borde han inte vara så pigg som han är nu? I hagen är han de med ..
 
Sedan blev det en liten tur med Jessica, henne hade jag slaggjord på då hon igår var lite knepig när jag skulle köra ner på banan med henne. Hon var även idag knepig som igår, men med slaggjorden på så körde jag ner på banan ändå och började trava, då var hon precis som vanligt. Banan är tyvärr ganska stum nu så jag körde långsamt runt där, bara för att hon ska va hyfsat snäll imorrn när hon ska gå jobb på banan.
 
Belle fick åka till Näset och Matfors igen, han var väldigt mkt piggare idag kände jag på en gång. Megakänslig i munnen samtidigt som han kändes tung och inte riktigt lyssnade på mig? Har ny sadel på honom som har fungerat skitbra att rida motion i hemma, men idag fick jag inte alls någon bra känsla i rytm och jag kände att jag verkligen inte red bra för fem öre. Vi körde bara bomövningar idag och till slut några hinder. Min häst gick över alla bommar, men det beror till 99% att jag blir livrädd och bromsar honom och då tar han chansen att stanna innan hindrena och gå över i sakta mak. Men vi lyckades till slut komma över ett hinder och då blir man mäkta stolt :)
 
Iom att han ser lite ut om en isbjörn blir det väldigt varmt för honom i ridhuset, han flåsar mkt och han blir lite seg. Jag hoppas att han är klippt tills nästa gång vi är med då han förmodligen ska starta till veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0