10 OKT

I måndags var det tänkt att jag skulle ha tagit med Belle till Näsets Ridcenter i Matfors, men iom att han är behandlad fick jag ta med mig Bengt istället. Lastade på honom och gasade iväg och trodde jag skulle bli megasen, räknade med ca 1 timmes körväg med finka. Lastade ca 20 i 6 och runt 5 över 6 svängde jag av mot macken i Vattjom ... :P Hade alltså över 30 minuter att ta mig ca 15 minuters körväg till Näset, vad gör man då? :P Löste de hela med att tanka bilen, spatsera runt i butiken, prata med Bengt innan jag körde så mesigt jag bara kunde utan att få åt nerverna ut till Näset.

Väl på plats blev Bengt som förbytt, han som normalt är en segputte och mesig blev lite uppspelt och var mer nyfiken och intresserad av vad de andra hästarna gjorde än vad jag gjorde. Fick hjälp att hålla i honom när jag skulle sadla så de gick smidigt.

Första gången jag red Bengt över huvudtaget, och han var rätt trevlig, men stel och inte alls lika "smidig" som Belle nu upplevs att vara. Han orkade givetvis inte lika mkt som de andra hästarna då han helt enkelt inte är tränad för detta innan. Övningarna som vi fick göra var nyttiga, men jag hoppade över dom lite grann då fokus på Bengt var att han skulle hålla ett jämnt tempo och fokusera på vägarna.

Belle har fått stå över lite den här veckan, men det går ingen nöd på honom. Har borstat och pysslat om honom som vanligt. Snart är det tisdag och då är det återbesök, jag hoppas innerligt att han ska vara bra nu, men det var rätt mkt på honom (hög grad) så risken för ombehandling är stor, funderar även på att lysa gaffelbandet när man ändå är där inne .. Men ska prata med Fischerström och se vad hon själv tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0