22 OKT

Dagen till ära har jag faktiskt jobbat lite grann, skönt att göra något annat än att sitta hemma och häcka framför tvn eller datorn. Skulle dock behöva lägga ner sista växeln nu så jag blir klar med taxikortet någon gång.

Idag lastade jag Belleboys och for till Matfors för att träna med andra ridtravare för Malin Brunzell. Det gick skitbra, Belle kändes dagen till ära faktiskt väldigt stabil i traven, ett bra stöd i munnen utan att han för den delen kändes tung. Det var fokus på sidflyttning och bommar. Vi överlevde travbommarna utan att rasa som ett korthus igenom.

Vad mer finns att säga? Jag fick mkt beröm över Belle och de tyckte han var en fin häst som har stor potential att utvecklas vidare :) Sånt är alltid kul att höra, han var bland de högre hästarna av alla som var där och han fick en himla utstrålning när han reste lite på sig.

Polle och Bonnie kommer att få flytta till Ullånger inom en dryg månad vilket känns bra. Vi är alla hemma överens om att Polle antingen flyttar dit till Ullånger eller faktiskt tas bort från jordelivet. Men nu blir det först och främst en flytt, känns riktigt bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0