29 OKT

Idag blev det en sovmorgon efter att jag inte kunde somna inatt, fick någon halvsläng av förkylning och det var precis tvunget att komma inatt när jag kulle sova :P Hosta, nysningar och rindande näsa i form utav en kran så somnade jag inte på ett tag.
 
Kom fram till att jag var tvungen att ge mig ut i snöovädret och fara till Birsta för att köpa spån och foder, sagt och gjort, i och med att jag inte har någon bil längre fick jag ta mammas bil idag. Skitkul att köra stor beemern i det här vädret kan jag säga iaf ;) Har spånat upp en tredje box idag för att vi ska börja sära på Polenta och Bonnie, problemet är att Bonnie får för sig att hon ska hoppa ur boxen och står därmed på bakbenen .. men hon går mest runt i boxen och skriker inte efter Polle, men det är just de att hon ska UT ur boxen, trots att Belle står bredvid och Polle utanför Bonnies box. Tog med henne upp till stallet (Bonnie alltså) och då var det inga problem att vara själv uppe i stallet medan Polenta stod i uteboxen .. lustig dam det där.
 
Tog in hästarna tidigt idag pga blötvädret, de står ändå bara och hänger. Skulle köra Bengt idag med men de får bli imorrn då Christer ville att han skulle röras på imorrn inför starten på onsdag istället, sen pga styltorna och snön. Tog en tur på Belle istället i hans nya sadel, de gick kanoners. Sadeln var riktigt skön att rida i och jag hade lite kortare läder än vanligt i den, fick bättre stöd och sist i den då. Red lite motion längs vägarna i ca 45 min, vi mötte på Lars-Åke (en av Hottens delägare) och hans 3-åringen så vi hängde på dom så fick vi allihopa träningssällskap. Belle växlade dock en del i humör, bitvis var han dunderfin och lugn, och andra gången fick han något ryck och blev tokhet, men jag vet att jag gör ett stort fel att jag tar i honom för mycket när han gör så. Ska börja med att be honom öka tempot och sedan börja plocka honom för att sänka tempot igen, Lars-Åkes häst är av den lite latare sorten så Belle och jag fick öka och minska tempot lite, men det är ju bra för honom att träna på sådant även fast det kokar lite i huvudet på honom.
 
Sadeln fick jag bytte till mig är en Claridge House Trevor Flatback, 17" och vid bom. Tycker den ligger bra på honom, känns som bättre än T6an men jag ska testa rida i Trevor sadeln ett tag till och sedan avgöra om jag ska sälja T6an eller ej. T6an tycker jag är lite för bred för Belles rygg då han egentligen är relativt smal, medan Trevor sadeln är smalare. Sedan är väl inte Hööks sadlar kanske det mest ultimata att ha, men vad tusan ska man göra när man inte har råd eller vill lägga ner mellan 6-10 000 på en "riktig" sadel nu. Det här kan disskuteras i evigheter men jag är nöjd med sadlarna jag har just för tillfället iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0